مرکز آی تی همدان
در این وبلاگ قصد دارم به جدیدترین اخبار دنیای IT بپردازم
 
 

  چشمان خود را ببندید و یک گوجه فرنگی را لمس کنید حالا یک تکه چوب را در دست بگیرید. می بینید که با چشمان بسته و تنها لمس می توانید بسیاری از اجسام را تشخیص بدهید. اما ربات ها که چنین قابلیتی ندارند. در عین حال دنیای ربات ها روز به روز دچار تحولات فراوانی شده و هر لحظه به دنیای جدیدتری پا می گذارد. دنیایی که شاید روزی از دنیای انسان ها پیشی بگیرد. 

این بار نیز دانشمندان دست به ساخت رباتی زدند که شاید در آینده ای نزدیک به مقابله با انسان برخیزد. این ربات دارای حسگر لمسی برای شناخت مواد است، سنسور BioTac که مشابه انگشتان انسان عمل کرده و لایه های پوستی انعطاف پذیر دارد، جالب است بدانید که برای افزایش حساسیت ربات به ارتعاشات، این ربات دارای اثر انگشت نیز هست. 

این ربات توانایی شناخت 117 ماده رایج را دارد و با استفاده از حرکات اکتشافی در 95 درصد مواقع بافت مواد را به درستی تشخیص می دهد، بنابراین به نظر می رسد این ساخته در مقایسه با انسان، نسبت دقت بالاتری دارد. 

اما با وجود توانایی های بالا، این ربات هنوز در تشخیص مواد بهتر برای انسان ها ضعیف عمل می کند برای مثال هنوز نمی تواند تشخیص بدهد که کدام گوجه فرنگی رسیده تر است بنابراین فعلا نمی توانید این ربات را برای خرید بفرستید. به همین دلیل تیم سازنده ربات گفته که میخواهد تمرکز خود را روی ساخت اندام مصنوعی و یا رباتی برای تست محصول مصرفی قرار دهد. پس بهتر است کمی خوشبین باشیم، انگشتان دست ما هنوز ارزش بیشتری دارند، البته فعلا!
 


ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 4:24 :: توسط : شهلا تهرانی

  هکرها با هک کردن سرورهای شرکت یاهو اطلاعات بیش از ۴۰۰،۰۰۰ کاربران را منتشر کردند. فایل منتشر شده حاوی کلمه‌های عبور و رمزهای مربوطه به صورت متنی است. کلمه‌های عبور مربوط به ایمیل‌هایی از جی‌میل، یاهو، aol و سرویس‌های دیگری هستند. با بررسی فایل منتشر شده به نظر می‌رسد این اطلاعات از دامنه‌ای با نام dbb1.ac.bf1.yahoo.com استخراج شده‌اند. در این حمله هکرها از SQL injection استفاده کرده‌اند. کارشناسان با بررسی اطلاعات مختلفی که منتشر شده است احتمال می‌دهند این اطلاعات مربوط به سرویس Voice از شرکت یاهو باشد


ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 4:23 :: توسط : شهلا تهرانی

 
کارفرما : شرکت ویسکو استیل
شهرهای مورد نیاز : همدان
تعداد نیروی مورد نیاز : مشخص نشده
تاریخ ثبت : 10 مرداد 1391
تاریخ انقضا : 17 مرداد 1391

عناوین شغلی مورد نیاز


مهندس صنایع یا مدیر صنعتی
تخصص های مورد نیاز : متخصص در زمینه های تضمین کیفیت و پیاده سازی سیستم های مدیریتی-۵ سال سابقه در فولاد
مقطع تحصیلی : کارشناسی
حداکثر سن : محدودیتی ندارد
حداقل سابقه کار : 5 سال
شهرهای آگهی : همدان
جنسیت : مرد/زن
شرایط : شرایط خاصی ذکر نشده است


مهندس مکانیک
تخصص های مورد نیاز : آشنا به امور دفتر فنی و مهندسی،تهیه shop drawing ساخت و تولید-۵ سال سابقه در فولاد
مقطع تحصیلی : کارشناسی
حداکثر سن : محدودیتی ندارد
حداقل سابقه کار : 5 سال
شهرهای آگهی : همدان
جنسیت : مرد/زن
شرایط : شرایط خاصی ذکر نشده است


مهندس IT
تخصص های مورد نیاز : آشنا به اصول شبکه و نرم افزارهای شرکت همکاران سیستم-۵ سال سابقه
مقطع تحصیلی : کارشناسی
حداکثر سن : محدودیتی ندارد
حداقل سابقه کار : 5 سال
شهرهای آگهی : همدان
جنسیت : مرد/زن
شرایط : شرایط خاصی ذکر نشده است
متن آگهی

یک شرکت معتبر تولیدی در زمینه فولاد نیاز به کارشناسان با شرایط زیر در محل کارخانه دارد-مهندس صنایع یا مدیر صنعتی،متخصص در زمینه های تضمین کیفیت و پیاده سازی سیستم های مدیریتی-۵ سال سابقه در فولاد-مهندس مکانیک،آشنا به امور دفتر فنی و مهندسی،تهیه shop drawing ساخت و تولید-۵ سال سابقه در فولاد-مهندس IT-آشنا به اصول شبکه و نرم افزارهای شرکت همکاران سیستم-۵ سال سابقه----------ارسال رزومه به فکس ۰۲۱۲۲۰۴۵۵۸۰ یا ایمیل info@viscosteel.com


ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 4:22 :: توسط : شهلا تهرانی

 بعد از دو ماه وقفه در افتتاح فرستنده های دیجیتال و همزمان با سفر استانی هیأت دولت به استان همدان، فرستنده های دیجیتال همدان روز پنجشنبه شانزدهم مهر ماه ۱۳۹۰ به طور رسمی آغاز به کار کردند.

  با بهره برداری از این فرستنده ها، چهل و نه درصد از جمعیت استان همدان زیر پوشش سیگنالهای دیجیتال سازمان صدا و سیما قرار گرفته و میزان پوشش جمعیتی فرستنده های دیجیتال در کشور به ۳۳ میلیون نفر افزایش یافت.

  بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط مدیر محترم وبلاگ ملی - برون مرزی، در حال حاضر تصاویر پانزده شبکه تلویزیونی، به شرح زیر، از طریق فرستنده های دیجیتال همدان قابل دریافت می باشد:

فرکانس 618 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی یک، دو، سه، چهار، تهران، خبر، آموزش و قرآن.

فرکانس 714 مگاهرتز: شبکه های تلویزیونی مستند، شما، جام جم 1، آی فیلم، العالم، PRESS TV و استانی همدان.

گفتنی است فعلاً پخش شبکه های رادیویی از طریق فرستنده های دیجیتال همدان شروع نشده است.

 

  استان همدان بیستمین استانی است که فرستنده های دیجیتال در آن رسماً راه اندازی می شود. قبل از آن فرستنده های دیجیتال در استانهای تهران، قم، قزوین، گیلان، خراسان رضوی، البرز، یزد، بوشهر، اصفهان، مرکزی، هرمزگان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی به طور رسمی افتتاح شده اند. هم اکنون در چند استان نیز فرستنده های دیجیتال به طور آزمایشی در حال پخش برنامه هستند که برای اطلاع از آخرین وضعیت آنها می توانید به لینکهای زیر مراجعه کنید:

جدول فرستنده های دیجیتال استانها (فرستنده هایی که به طور رسمی افتتاح شده اند) - صفحه ۱

جدول فرستنده های دیجیتال استانها (فرستنده هایی که به طور رسمی افتتاح شده اند) - صفحه ۲


ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 4:18 :: توسط : شهلا تهرانی

ایتنا - این هکر کلاه سفید خواستار توجه جدی مسئولان و مدیران IT کشور به دام‌های پیش رو به ویژه در بخش نرم افزارهای رایگان شد.
 
 


برای نخستین بار یک هکر کلاه سفید با حضور در یک برنامه زنده تلوزیونی، امنیت سایت‌های اینترنتی را به چالش کشید.

به نوشته نود آی سی تی در برنامه ۲ نیم ساعت شبکه خبر، این کارشناس امنیت در کنار مهمانان برنامه به اعلام نظرات و پیشنهادهای خود در خصوص امنیت فضای مجازی کشور پرداخت.

این هکر کلاه سفید با اشاره به وب سایت مهمان برنامه که خود در خصوص امنیت سایت‌ها اعلام نظر می‌کرد، آن را دارای نقاط ضعف فراوانی دانست که نیازمند توجه بیشتر برای امنیت است.

این برنامه یک ساعته که غالبا موضوعات سیاسی و اقتصادی را پیگیری می‌کند، پنجشنبه شب موضوع امنیت در فناوری اطلاعات را با حضور مهندس ریاضی، معاون سابق فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندس افشار، عضو دبیرخانه شواری عالی اطلاع رسانی بررسی کرد که در بخش دوم برنامه یک هکر کلاه سفید به صورت تلفنی در برنامه حضور یافت در بخش اول صحبت خود، وب سایت یکی از مهمانان را مورد نقد جدی قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به ارزش‌های شکل گرفته در دنیای سایبری، بر ضرورت حفاظت و برنامه‌ریزی در جهت صیانت از آن اشاره کرد.

کارشناس امنیت سایبری با تقسیم فضای امنیت الکترونیک به ۳ گروه حاکمیتی، بنگاه‌ها و مردم، درک فضای جدید و برنامه‌ریزی برای ایجاد امنیت به عنوان زیرساخت حضور در این فضای جدید تاکید کرد.

این هکر کلاه سفید خواستار توجه جدی مسئولان و مدیران IT کشور به دام‌های پیش رو به ویژه در بخش نرم افزارهای رایگان شد.

وی نرم افزارهایی مانند واژه نامه Babylon را یک دام الکترونیک دانست که توانایی جاسوسی از سیستم‌های رایانه‌ای را دارد و متاسفانه در بسیاری از ادارات دولتی نیز استفاده می‌شود.

برنامه دو نیم ساعت از برنامه‌های روزانه شبکه خبر است که از ساعت ۸:۳۰ تا ۹:۳۰ به بررسی موضوعات مختلف سیاسی و اقتصادی می‌پردازد.

ارسال شده در تاریخ : جمعه 12 آبان 1391برچسب:, :: 4:11 :: توسط : شهلا تهرانی

 زبان های برنامه نویسی در چند سال اخیر روبه بیشترشدن , گسترش , تغییر و تحول در ساختارهای قدیمی و خسته کننده برنامه نویسی گذشته داشته تا قدرت مانور و قدرت بیشتری داشته که ما در این مطلب ۱۰ زبان برنامه نویسی محبوب دنیا را که در اخرین نظرسنجی سایت Hacker News که یکی از سایتهای بزرگ در مورد زبانهای برنامه نویسی و هک و … بوده و انتخاب شده اند را تهیه کرده ایم.

  1. Python :  ۳۰۲۶ points
  2. Ruby   :   ۱۶۹۷ points
  3. JavaScript    :   ۱۳۸۵ points
  4. C    :   ۹۵۹ points
  5. C#    :   ۸۱۴ points
  6. PHP    :    ۶۴۷ points
  7. Java   :   ۵۴۴ points
  8. C++    :   ۵۲۶ points
  9. Haskell   :   ۵۱۰ points
  10. Closure   :   ۴۴۹ points

زبان بسیار کارآمد و پرطرفدار Python مقام نخست در این نظرسنجی را به دست آورد به دلیل دارا بودن منابع رایگان و فراوان از جمله کتابخانه های دیجیتال انلاین , منابع فراوان و یاد گیری آسان آن ,که باعث شده تمام افراد برنامه نویس به این زبان روی آورده از جمله هکرها که کار خود را با این زبان اسان تر دیده به دلیل آن که این زبان بر روی ویندوز , لینوکس و حتی مک هم کار می کند.

زبان Ruby نیز دوم شد که این امر از کمتر شدن محبوبیت های زبانهای بزرگی همچون Perl و PHP حکایت میکند که البته این زبان ها در برنامه نویسی برای سایت ها و سرورها همچنان حرف اول را میزنند.

زبانهای نوپایی نیز در این نظرسنجی به چشم میخورد که در مدت کمی که به دنیای برنامه نویسی وارد شده اند جایگاه خوبی بین برنامه نویسان پیدا کرده اند مانند Scala , Haskell , Clojure , Erlang , CoffeeScript

برای مثال : زبان CoffeeScript همانند زبان جاوا اسکریپت ولی با قدرت مانور بیشتر

و زبان Haskell برای افرادی است که میخواهند در کنار زبان Ruby اسکریپت نویسی هم داشته باشند و برای کسانی است که از زبان های دشواری مانند C و Java خسته شده اید میخواهند یک زبان جدید و سرگرم کننده را امتحان کنند.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:42 :: توسط : شهلا تهرانی

  پردازنده‌های جدید Core i7 اولین پردازنده بر پایه معماری Nehalem هستند و بطور رسمی وارد بازار ایران شده‌اند.
پردازنده‌های Core i7 در طی چند سال آينده بطور کامل جايگزين پردازنده‌های کنونی Core 2 کنونی خواهند شد.

اين پردازنده‌ها با توجه به اينکه کاملا و بصورت واقعی چهار هسته‌اي هستند و قابليت پردازش هشت Thread بطور همزمان را دارا می‌باشند، انتظار می‌رود جایگاه ویژه‌ای در بازار بدست آورند،
چهارهسته‌ای بودن واقعی، سرعت بالا و پردازش موازی فوق‌العاده این پردازنده‌ها، کارایی بالایی را برای کاربران مهیا می‌نمایند.

تغییرات بسیاری در نسل جدید پردازنده‌های اینتل رخ داده است و قابلیت‌های بسیاری به آنها افزوده شده است. اول اینکه سوکت این پردازنده‌ها 1366 یا به عبارتی 1366 پینی می‌باشند، رابط جدیدی با نام Quick Path Interconnect (QPI) جایگزین FSB شده است که در حقیقت ضعف بزرگ Intel در مقایسه با رقیب باهوش خود یعنی AMD بوده است که در این نسل بر طرف شده، کنترلر حافظه در پردازنده‌های Core i7 کاملاً از چيپ ست مادربرد جدا شده و در درون پردازنده قرار گرفته است که این نیز ادامه و تقلید راه AMD توسط شرکت اینتل می‌باشد، همچنین Core i7 از Triple-Channel DDR3 Memory حمایت می‌نماید، در حال حاضر تنها مادربردهایی با چیپ ست X58 قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های Core i7 و قابلیتها و فناوریهای موجود در آن می‌باشند که اولین بار با برند Elitegroup وارد بازار ایران شد و هم اکنون برند‌های دیگری نیز اقدام به وارد کردن مادربردهای X58 نموده‌اند.

پردازنده‌های Core i7 در سه مدل پردازنده Core i7 920 و Core i7 940 و Core i7 965 Ex Edition تولید شده‌اند که به ترتيب دارای فرکانس هسته 2.66 GHz و 2.93GHz و 3.2GHz می‌باشند، البته مدل Core i7 965 Ex Edition يعنی قدرتمندترين Core i7 کنونی، مخصوص انجام Overclocking بوده و برای کاربران حرفه‌ای تولید شده است.

Core i7 دارای 8 مگا بایت L3 کش می‌باشد که بین هسته‌ها مشترک بوده و تمام هسته‌ها از آن استفاده می‌نمایند که این نیز تقلیدی است از معماری AMD Phenom که در طراحی این پردازنده اینتل بکار رفته است.

از این پردازنده‌ها می‌توان در تمام تجهیزات و ابزارهای موبایل گرفته تا سیستم‌های سرور استفاده نمود و ویرایش‌های مخصوص سیستم‌های موبایل و سرور تا اواسط سال 2009 وارد بازار می‌شوند.
Nehalem همچنین با بهبود در طراحی سیستم گذرگاه داده‌های نسل قدیمی (FSB) توانست ارتباط مستقیمی را بین حافظه سیستم و دیگر اجزاء با هر هسته پردازنده برقرار سازد.

این چیپ با معرفی ارتباط داخلی پرسرعت QuickPath قادر است تا ارتباط سریعی را مابین کلیه هسته‌ها و دیگر قسمت‌های سیستم برقرار سازد.
هسته‌های این پردازنده هوشمند بوده و مي‌توانند سرعت فرکانس پردازشی خود را با توجه به ‌شرایط حرارتی، تنظیم نمایند و همچنین هر کدام از هسته در صورت بی‌کار بودن می توانند در حالت غیرفعال قرار گیرد و مصرف انرژی و به تبع آن حرارت پردازنده را کاهش دهند.

چهارهسته‌ای Core i7 920 با سرعت فرکانس 66/2 گیگاهرتز به قیمت 288 دلار، مدل چهارهسته‌ای Core i7 940 با سرعت فرکانس 93/2 گیگاهرتز به قیمت 560 دلار و مدل چهارهسته‌ای Core i7 965 Extreme Edition با سرعت فرکانس 2/3 گیگاهرتز به قیمت 995 دلار برای سفارش‌هایی با تعداد بالا عرضه می‌شود.
این پردازنده‌های 45 نانومتری برای رقابت و جلوگیری از نفوذ بالای ای ام دی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

مادربردهای X58 که از Core i7 پیشتیبانی می‌نمایند در دنیا قیمتی در حدود 290 تا 340 هزار تومان خواهند داشت که در ایران احتمالا با قیمت‌های بالاتری به فروش خواهند رفت، که کاربران بایستی قیمت‌های ارائه شده در داخل کشور را با قیمت‌های جهانی کنترل نمایند تا با قیمتی منطقی اقدام به خرید پردازنده و مادربردهای همخوان آن نمایند.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:41 :: توسط : شهلا تهرانی

  پردازنده‌های جدید Core i7 اولین پردازنده بر پایه معماری Nehalem هستند و بطور رسمی وارد بازار ایران شده‌اند.
پردازنده‌های Core i7 در طی چند سال آينده بطور کامل جايگزين پردازنده‌های کنونی Core 2 کنونی خواهند شد.

اين پردازنده‌ها با توجه به اينکه کاملا و بصورت واقعی چهار هسته‌اي هستند و قابليت پردازش هشت Thread بطور همزمان را دارا می‌باشند، انتظار می‌رود جایگاه ویژه‌ای در بازار بدست آورند،
چهارهسته‌ای بودن واقعی، سرعت بالا و پردازش موازی فوق‌العاده این پردازنده‌ها، کارایی بالایی را برای کاربران مهیا می‌نمایند.

تغییرات بسیاری در نسل جدید پردازنده‌های اینتل رخ داده است و قابلیت‌های بسیاری به آنها افزوده شده است. اول اینکه سوکت این پردازنده‌ها 1366 یا به عبارتی 1366 پینی می‌باشند، رابط جدیدی با نام Quick Path Interconnect (QPI) جایگزین FSB شده است که در حقیقت ضعف بزرگ Intel در مقایسه با رقیب باهوش خود یعنی AMD بوده است که در این نسل بر طرف شده، کنترلر حافظه در پردازنده‌های Core i7 کاملاً از چيپ ست مادربرد جدا شده و در درون پردازنده قرار گرفته است که این نیز ادامه و تقلید راه AMD توسط شرکت اینتل می‌باشد، همچنین Core i7 از Triple-Channel DDR3 Memory حمایت می‌نماید، در حال حاضر تنها مادربردهایی با چیپ ست X58 قادر به پشتیبانی از پردازنده‌های Core i7 و قابلیتها و فناوریهای موجود در آن می‌باشند که اولین بار با برند Elitegroup وارد بازار ایران شد و هم اکنون برند‌های دیگری نیز اقدام به وارد کردن مادربردهای X58 نموده‌اند.

پردازنده‌های Core i7 در سه مدل پردازنده Core i7 920 و Core i7 940 و Core i7 965 Ex Edition تولید شده‌اند که به ترتيب دارای فرکانس هسته 2.66 GHz و 2.93GHz و 3.2GHz می‌باشند، البته مدل Core i7 965 Ex Edition يعنی قدرتمندترين Core i7 کنونی، مخصوص انجام Overclocking بوده و برای کاربران حرفه‌ای تولید شده است.

Core i7 دارای 8 مگا بایت L3 کش می‌باشد که بین هسته‌ها مشترک بوده و تمام هسته‌ها از آن استفاده می‌نمایند که این نیز تقلیدی است از معماری AMD Phenom که در طراحی این پردازنده اینتل بکار رفته است.

از این پردازنده‌ها می‌توان در تمام تجهیزات و ابزارهای موبایل گرفته تا سیستم‌های سرور استفاده نمود و ویرایش‌های مخصوص سیستم‌های موبایل و سرور تا اواسط سال 2009 وارد بازار می‌شوند.
Nehalem همچنین با بهبود در طراحی سیستم گذرگاه داده‌های نسل قدیمی (FSB) توانست ارتباط مستقیمی را بین حافظه سیستم و دیگر اجزاء با هر هسته پردازنده برقرار سازد.

این چیپ با معرفی ارتباط داخلی پرسرعت QuickPath قادر است تا ارتباط سریعی را مابین کلیه هسته‌ها و دیگر قسمت‌های سیستم برقرار سازد.
هسته‌های این پردازنده هوشمند بوده و مي‌توانند سرعت فرکانس پردازشی خود را با توجه به ‌شرایط حرارتی، تنظیم نمایند و همچنین هر کدام از هسته در صورت بی‌کار بودن می توانند در حالت غیرفعال قرار گیرد و مصرف انرژی و به تبع آن حرارت پردازنده را کاهش دهند.

چهارهسته‌ای Core i7 920 با سرعت فرکانس 66/2 گیگاهرتز به قیمت 288 دلار، مدل چهارهسته‌ای Core i7 940 با سرعت فرکانس 93/2 گیگاهرتز به قیمت 560 دلار و مدل چهارهسته‌ای Core i7 965 Extreme Edition با سرعت فرکانس 2/3 گیگاهرتز به قیمت 995 دلار برای سفارش‌هایی با تعداد بالا عرضه می‌شود.
این پردازنده‌های 45 نانومتری برای رقابت و جلوگیری از نفوذ بالای ای ام دی طراحی و به بازار عرضه شده‌اند.

مادربردهای X58 که از Core i7 پیشتیبانی می‌نمایند در دنیا قیمتی در حدود 290 تا 340 هزار تومان خواهند داشت که در ایران احتمالا با قیمت‌های بالاتری به فروش خواهند رفت، که کاربران بایستی قیمت‌های ارائه شده در داخل کشور را با قیمت‌های جهانی کنترل نمایند تا با قیمتی منطقی اقدام به خرید پردازنده و مادربردهای همخوان آن نمایند.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:41 :: توسط : شهلا تهرانی

  از اوایل مردادماه سال جاری، مدیران ارشد مخابراتی کشور در مصاحبه‌های خود از کاهش هزینه راه‌اندازی تلفن ثابت از مبلغ 101 هزار تومان تهران و 80 هزار تومان شهرستان، به 50 هزار تومان خبر می‌دادند.

مدير عامل شركت سهامي مخابرات ايران از كاهش بهاي دايري خط تلفن ثابت در كشور براساس پروانه اپراتور اول به 50 هزار تومان خبر داد.( لینک خبر گزاری فارس و نيز لینک خبرگزاری ایسنا ) 
هر چند پس از اعلام این خبر تا مدت‌ها مراکز مخابراتی در کشور همچنان هزینه 101 هزار تومانی را از مشترکان خود برای راه‌اندازی تلفن ثابت دریافت می‌کردند که دلیل آن عدم ابلاغ رسمی به مراکز مخابراتی عنوان می‌شد.

اما با كمي تامي مي‌توان ديد كه قضیه کاهش هزینه راه‌اندازی تلفن ثابت، پوششی برای گران‌تر کردن ارایه این خدمات بوده است.

تا پیش از این، مشترک می‌بایست مبلغ 101 هزار تومان بابت راه‌اندازی تلفن ثابت پرداخت می‌کرد که از این میزان، مبلغ 5 هزار تومان را به عنوان هزینه نصب، و 95 هزار تومان مابقي را به عنوان ودیعه نزد مخابرات به امانت می گذاشت؛ به این معنی که در صورت انصراف مشترک، شرکت مخابرات موظف به باز پرداخت 95 هزار تومان به مشترک می‌شد.

اما در شرایط حاضر هزینه 50 هزار تومانی پرداخت شده به مخابرات به عنوان هزینه نصب تلقی شده و قابل استرداد به مشترکین نیست! به این معنی که هزینه نصب پيشين (يعني 5 هزار تومان) به 50 هزار تومان افزایش پیدا کرده است!

البته این موضوع تاکنون و توسط هیچ یک از مدیران شرکت مخابرات ایران بیان نشده بود، چرا که از قدیم گفته‌اند که : «حرف راست را باید از زبان کارشناسان شنید!»
طاهره تقوی كارشناس مسئول سیستم‌های اطلاعات مدیریتی شرکت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با سايت خبري وزارت ارتباطات(سیتنا) بیان داشته بود: «هزینه اتصال تلفن‌های ثابت که از تاریخ اول مردادماه سال جاری فروخته و دایر شده است قابل استرداد به مشترکان نبوده و به عنوان درآمد شرکت مخابرات استان تهران محسوب می‌شود.»(لینک خبر در سيتنا)

اینطور که پیدا است با توجه به خصوصی‌سازی شرکت مخابرات و دردسرهایی که ودیعه‌های مشترکان برای این شرکت به وجود آورده بود از یک سو و نیاز مبرم مخابرات به اخذ درآمد از سوی دیگر، مدیران زیرک را بر آن داشت که با ده برابر کردن هزینه نصب تلفن ثابت، علاوه بر اینکه میزان دریافت ریالی از مشترکان را کاهش ندهند، اقدام به حذف ودیعه و خلاصی از دردسرهای آن شوند و از سوی دیگر امکان شعار دادن در «خدمت‌رسانی ارزان به مردم» را برای خود فراهم آورند که البته با عدم اطلاع‌رسانی درست، تاکنون به این مقصود دست یافته‌اند، چرا که مردم در این تصور هستند که هزینه راه‌اندازی تلفن ثابت نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است و غافل از این هستند که در حقیقت هزینه دریافتی از آنها 10 برابر گذشته شده است.

نمونه گمراه شدن شهروندان، تشکر یک داروساز از اقدام شجاعانه وزیر محترم ارتباطات در کاهش هزینه راه‌اندازی تلفن ثابت است.
جالب اين كه مقام عالی وزارت نیز در پاسخ این شخص نوشته‌اند: «از اینکه اقدامات و فعالیت‌های خدمتگزاران صدیق ملت در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ثمر نشسته و موجب رضایت و خرسندی احاد ملت که جنابعالی نمونه فرهیخته از آن می‌باشید شده است خداوند منان را سپاس گفته و از شما برادر محترم تقاضا دارم این برادر خود و سایر همکاران خدوم را از دعای خیر در خدمتگزاری بهتر و خالصانه به مردم شریف ایران اسلامی فراموش نفرمائید.»(لینک مطلب)

به راستی ای کاش کمی صادق باشیم...


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:41 :: توسط : شهلا تهرانی

  زماني که زمزمه‌هاي ورود سومين اپراتور تلفن همراه به کشور مطرح بود، تعداد کاربران اين وسيله ارتباطي در سطح امروزي آن نبود. اما چند سال بعد زماني که موضوع مناقصه اپراتور سوم عملياتي شد، وضعيت و ميزان مشترکان تلفن همراه به مراتب متفاوت شده بود.

اپراتورها موفق شده بودند بالغ بر40 ميليون کاربر از کشور 75 ميليوني ايران را جذب کنند. همچنين سرويس‌هاي ارزش افزوده‌اي که روزي کاربران تلفن همراه فقط در فيلم‌ها آن را مي‌ديدند، نيز عرضه شد تا به بخش ديگري از نياز آنها پاسخ داده شود. در چنين شرايطي بود که برخي نقدها مطرح شد که با اين تفاسير چه مي‌ماند براي اپراتور سوم؟ منتقدان معتقد بودند که با رشد شتابان واگذاري اپراتورهاي موجود و تلاش آنها براي ارتقاي نسل شبکه‌هاي خود، اصولا مزيتي براي رقابت اپراتور ديگر باقي نخواهد ماند.

شايد در آن مقطع اين تفاسير واقع بينانه به نظر مي‌رسيد و برخي از متقاضيان اپراتور سوم نيز از تغيير شرايط اپراتورهاي قبلي تا حدودي ابراز ترديد و ناراحتي مي‌کردند. اما طي روزهاي گذشته بازار تلفن همراه کشور شاهد يک درس در عرصه بازاريابي بود. اپراتور اول کشور موفق شده بود در اين بازار 40 ميليون مشترکی، ظرف يک هفته رکورد فروش يک ميليون سيم‌کارت را به جاي بگذارد و کار تا جايي پيش رفت که خبرها حکايت از احتکار، گرانفروشي و بازگشت بازار سياه به کشور داشت!

ولی آيا کسي فکر مي‌کرد در شرايطي که اپراتورهاي موجود بيش از 40 ميليون سيم‌کارت واگذار کرده و عرضه سيم‌کارت نيز تقريبا به روز شده بود، باز هم وضعيتي شکل بگيرد که مردم براي خريد سيم‌کارت صف بکشند؟ به نحوي که اپراتور اول اطلاعيه نيز صادر کند که مردم عجله نکنند، فروش ويژه ادامه دارد. حتي خبرهاي غير رسمي نشان مي‌داد که برخي از مشترکان در حال جابجايي و تغيير اپراتور قبلي خود بودند.

اتفاقات و خبرهاي روزهاي گذشته نشان داد که بخش عمده‌اي از مردم و حتي کاربران فعلي تلفن همراه همچنان در صورت مشاهده خدمات گسترده‌تر، ارزان‌تر و مطلوب‌تر حاضر به پرداخت بها هستند.
به قول يک دوست کاربران به سرويس دهنده و تبليغات وفادار نيستند بلکه آنها به سرويس عرضه شده توجه دارند. به اين ترتيب اين موضوع تقريبا قطعيت پيدا کرده که خدمات و سرويس‌هاي ارزان‌تر و با کيفيت‌تر مي‌تواند به راحتي منجر به جذب تعداد قابل توجهي از مصرف‌کنندگان شده و تکان محکمي به آمار مشترکان اپراتور ديگر وارد کند. نظير اتفاقي که در خصوص انواع محصولات در کشور روي داده و ادامه نيز خواهد داشت.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:40 :: توسط : شهلا تهرانی

 بدون شك هر يك از ما هنگامي كه موضوعي را در اينترنت جست‌وجو كرده‌ايم با ليست مفصلي از اطلاعات مواجه شده‌ايم كه در بيشتر مواقع با دريافت مطالبي كه در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسيده‌ايم. google به عنوان مهمترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم‌هاي ويژه‌اي براي طبقه‌بندي و نيز اولويت‌گذاري مطالب استفاده مي‌كند. googlebot روبات جست‌و‌جوگري است كه فهرستي طبقه‌بندي شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به كاربر ارائه مي‌دهد. در واقع مانند يك روبات خزنده عمل مي‌كند بدين ترتيب كه در بين صفحات سايت‌ها حركت كرده و تمامي اطلاعات را در يك محل ذخيره مي‌كند و براي استفاده آسان‌تر فهرستي از آنها تهيه مي‌نمايد. 


اصطلاحا مي‌گويند googlebot مانند عنكبوتي عمل مي‌كند كه قادر است تمامي تارهاي شبكه خود را زير نظر داشته و با سرعتي زياد روي آنها حركت كند. googlebot تمامي صفحات سايت‌ها را مي‌پيمايد و حتي تمامي پيوندهاي بين صفحات را براي يافتن اطلاعات جست‌و‌جو مي‌كند. به عبارتي مانند يك web browser عمل مي‌كند. google از سه قسمت مجزا تشكيل شده است:
• ابتدا googlebot در بين شبكه‌ها حركت مي‌كند در اين رفت‌وآمد بين صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو كرده و مي‌يابد. 
• كلمات پيدا شده در روي هر صفحه در قالب فهرستي طبقه‌بندي شده ذخيره مي‌شوند، بديهي است كه اين فهرست بسيار بزرگ خواهد بود و در يك پايگاه اطلاعاتي بسيار بزرگ ذخيره مي‌گردد. googlebot به صفحات پيمايش شده شماره‌اي مشخص مي‌دهد و كلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندي مي‌كند. با پيمايش هر صفحه، موضوعات و مطالبي جديد به اين فهرست اضافه مي‌شود. در هنگام جست‌و‌جو براي فهرست كردن مطالب google به طور اتوماتيك فضاهاي خالي، برخي علامات و نقطه‌گذاري‌ها، كلمات تكراري و نيز واژه‌هايي از قبيل the, is, on, or, of , how, why , را حذف مي‌كند و تمامي حروف را به اندازه كوچك تبديل مي‌نمايد. اين مسئله خود باعث سرعت بيشتر خواهد شد.
• آخرين مرحله، پاسخ به درخواست كاربر است. هنگامي كه كاربر در رابطه با موضوعي پرسشي مي‌كند يا كلمه خاصي را در محيط google تايپ مي‌كند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهيه شده، مي‌پردازد و هر آنچه را كه در پايگاه داده‌هاي خود ذخيره كرده است بر اساس اولويت تعيين شده در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. بديهي است كه با استفاده از اين روش شاخص‌گذاري سرعت دسترسي به اطلاعات بسيار بالا مي‌رود زيرا هنگام جست‌و‌جوي مطلبي خاص google ابتدا در فهرست الفبايي خود به دنبال كلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص يا آدرس مشخص آن در پايگاه داده‌هاي خود مي‌يابد. اما براي اولويت‌بندي مطالب، google چندين فاكتور را درنظر مي‌گيرد كه برخي از آنها عبارت است از: طراحي مناسب، داشتن پيوندهايي دقيق به سايت‌هاي ديگر، اعتبار و شهرت سايت و نيز ميزان استقبال كاربران از آن مي‌باشد.

در بين فاكتورهاي تعيين كننده اولويت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پيوندهاي مناسب صفحات يك سايت به سايت‌هاي ديگر مي‌باشد كه هر اندازه دقيق‌تر و همچنين از تعداد بيشتري برخوردار باشد آن سايت از جايگاه بالاتري در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم ديگري كه باعث صدرنشيني سايتي مي‌شود ميزان جست‌و‌جو و ديدن آن از طرف كاربران است در واقع هر چه ميزان استقبال از آن بيشتر باشد در اولويت بالاتري قرار خواهد گرفت. google اين امكان را به مدير شبكه يا طراح سايت مي‌دهد كه در صورت تمايل با استفاده از تمهيداتي خاص اطلاعات را در دسترس ديگران قرار دهد يا مانع از ديدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سايت يا شبكه مي‌تواند با اجراي فايل robots.txt و يا اضافه كردن عبارت زير به صفحه سايت خود اطلاعات آن را قابل دسترس براي googlebot نمايد. 


روش ديگر ، معرفي سايت در آدرس www.google.com/addurl.html مي‌باشد در واقع با بكاربردن چنين روش‌هايي، سايت‌هاي گوناگون خود را به googlebot معرفي مي‌كنند تا در ليست پيمايش آن قرار گيرند و در فهرست طبقه‌بندي شده آن جايي مناسب را به خود اختصاص دهند. بديهي است كه هر چه اطلاعات و محتواي سايتي در رده‌بندي بالاتر باشد امكان دسترسي و ديده شدن بيشتر خواهد بود. بعضي از سايت‌ها با ايجاد پيوندهايي به سايت‌هاي مهم و شناخته شده سعي مي‌كنند تا بيشتر مطرح شوند، زيرا googlebot تمامي صفحات سايت‌ها را اعم از پيوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو مي‌كند و با درنظر گرفتن تعداد پيوندها، سايت موردنظر را در رده‌اي مناسب قرار مي‌دهد. هنگامي كه كاربر كلمه‌اي را از طريق google جست‌و‌جو مي‌كند، googlebot از سرور شبكه درخواست مي‌كند تا كلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندي شده شناسايي كرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولويت تعيين شده به نمايش درآورد.

درواقع googlebot شامل تعداد زيادي از اطلاعات وب سايت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌هاي آنهاست. Googlebot داراي دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سايت‌ها و شبكه‌ها جست‌و‌جو مي‌كند و تمامي اطلاعات، داده‌ها و پيوندهاي صفحات را بررسي كرده و بطور كامل در سرور خود بارگذاري مي‌نمايد. در نهايت اطلاعات ذخيره شده را طبق روش‌هايي خاص فهرست‌بندي مي‌كند. deepbot در فواصل زماني مشخص كه اغلب يك ماه يك بار است، اطلاعات سايت‌ها را جست‌و‌جو كرده و آنها را در محل سرور خود ذخيره مي‌نمايد.

Fresh bot نيز در سايت‌ها و شبكه‌هاي گوناگون جست‌و‌جو كرده و اطلاعات بروز شده كه تازه و جديد هستند را پيدا مي‌كند و آنها را در سرور خود بار گذاري مي‌كند. در واقع freshbot براي سايت‌هايي تعبيه شده است كه اطلاعات و محتواي آنها دائما تغيير مي‌كند به عبارتي دائما بروز رساني مي‌شوند.
google براي پيمايش صفحات داراي انواعي است كه هر كدام وظايف خاصي را بر عهده دارند:
• Googlebot انتخاب و پيمايش صفحات سايت‌ها 
• Mediabot اين پيمايش از اهميت بالايي برخوردار است ابتدا به تجزيه و تحليل صفحات سايت‌ها مي‌پردازد و در نهايت پيوند معني داري بين مطالب و موضوعات مرتبط ايجاد مي‌كند. اين پيمايش منحصر به جنبه‌اي خاصي از موضوعات نمي‌شود، در واقع ايجاد ارتباط منطقي بين موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوي مطالب از مواردي است كه داراي اهميت ويژه‌اي است. طراح سايت مي‌تواند با اضافه كردن اين عبارت user-agent:mediapartners-google* از اين ويژگي استفاده نمايد.

• Imagebot براي پيمايش صفحاتي است كه تصاويري در آنها وجود دارد. رتبه‌بندي آن نيز اغلب از روي كلمات كليدي است كه هدف و مقصود تصوير را مي‌رساند ولي از روي نام فايل تصويري، تيتر، زيرنويس و يا متن حاشيه عكس نيز رده‌بندي صورت مي‌گيرد. از طرفي با اضافه كردن عبارت زير و استفاده از اين تكنيك از پهناي باند، استفاده بهينه مي‌شود. user-agent:googlebot-image
• Googlebot-mobile براي پيمايش محتواي اطلاعات موبايل است. با اين تكنيك محتواي سايت‌هاي مربوط به موبايل تجزيه و تحليل و طبقه‌بندي مي‌شود. كاربران موبايل مي‌توانند سايت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طريق google mobile web روي دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمايند. براي قرارگيري سايت در فهرست رده‌بندي، عبارت زير لازم است. user-agent:googlebot-mobile
• Adsbot پيمايش و تجزيه و تحليل كلمات نشاندار يا كليدي در صفحات سايت‌هاي تبليغاتي است. تجزيه و تحليل محتواي سايت كمك مي‌كند تا كيفيت سايت به منظور رتبه‌بندي انجام شود. البته google براي تبليغات روش ديگري نيز دارد كه آن CTR (click through rate) است كه اگر سايتي در اولويت رده‌بندي قرار گيرد مي‌بايست براي هر دفعه‌اي كه كاربر از آن سايت ديدن مي‌كند به عبارتي روي آن كليك مي‌كند تا مبلغي مشخص از طرف دارنده سايت به شركت google واريز شود. براي وارد شدن به رده‌بندي عبارت زير لازم است. user-agent:adsbot-google

اين مسئله كه چگونه googlebot در بين اطلاعات بدست آمده فهرستي تهيه مي‌كند و با چه منطقي اطلاعات را اولويت‌بندي مي‌كند موضوع بسيار جالبي است كه شركت google هزينه و وقت زيادي را صرف آن كرده است. اين شركت در فواصل زماني معين روش‌هاي جديدي را جايگزين شيوه‌هاي قديمي مي‌نمايد تا از سوءاستفاده بعضي افراد كه مي‌خواهند مطلب يا سايت خود را در اولويت قرار دهند، جلوگيري كند. امروزه اغلب شركت‌هاي تجاري داراي سايت‌هايي هستند كه محصولات خود را از طريق اينترنت به عموم مردم عرضه نمايند و در دنياي تجارت امروزه تبليغات در تمامي عرصه‌ها نقش مهمي ايفا مي‌كند. شركت‌هاي تجاري و بازرگاني امروزه هزينه زيادي براي تبليغات و به بياني ديگر مطرح شدن مي‌پردازند.

واضح است هر چه نام و خدمات شركتي در ليست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بيشتري را به خود جلب مي‌كند و يقينا در موفقيت آن شركت نقش بسزايي دارد. البته خدمات ويژه‌اي در google تعبيه شده است كه افراد براي تبليغات شركت يا محصول خود مي‌توانند با پرداخت مبلغي پول بين اولين، دومين و سومين تبليغ قرار گيرند زيرا كارشناسان اين امر معتقدند كه تبليغاتي موفق‌تر است كه در سه گزينه اول قرار گيرد و طبق آمار بدست آمده اولويت سه تاي اول باعث مي‌شود تا فروش شركت‌ها 30% افزايش يابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمي، اجتماعي، سياسي و ... به همين منوال است. در ليستي كه googlebot تهيه مي‌كند هر چه مطالب در بين اولين‌ها باشد، امكان ديده شدن آنها بيشتر است.

google به طور اتوماتيك و هوشمند آدرس‌هايي را حذف مي‌كند كه موجب اغفال كاربران مي‌شوند و تنها هدفشان قرارگيري در صدر فهرست google است و حتي در شرايطي صفحات اين سايت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پيوند مي‌دهد و يا آنها را براي مدتي غير قابل دسترس و غير قابل ديدن مي‌نمايد. به اين ترتيب سايت موردنظر در گروه فهرست‌بندي قرار نمي‌گيرد و از دامنه googlebot خارج مي‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پيمايش موازي طراحي شده است كه اين روش نسبت به روش‌هاي ديگر از سرعت بالاتري برخوردار است زيرا به طور همزمان در بين هزاران كامپيوتر به جست‌و‌جوي اطلاعات مي‌پردازد و تمامي مطالب را روي سرور خود بارگذاري مي‌كند تا در هنگام درخواست كاربران در رابطه با موضوعي يا مطلبي خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گيرد و نيازي به كنترل كردن تمامي شبكه‌ها و سايت‌ها نباشد اين ويژگي خود باعث مي‌شود تا از اتلاف وقت جلوگيري شود و كاربران بتوانند در كمترين زمان ممكن اطلاعات لازم را دريافت نمايند.
 

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:38 :: توسط : شهلا تهرانی

 

 

دانشگاه صنعتی همدان با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز میهن اسلامی فعالیت های علمی- آموزشی و پژوهشی خود را آغاز نموده و به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی درحال توسعه در غرب کشور محسوب میشود. این دانشگاه در سال 85 با پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی مهندسی برق (کنترل) و کارشناسی کامپیوتر(سخت افزار) فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.

اين دانشگاه درحال حاضر در نه رشته کارشناسي؛ برق( کنترل،الکترونیک)، کامپیوتر(سخت افزار و فناوری اطلاعات)،  مهندسی روباتیک، مهندسی مواد(استخراج)، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مهندسي معدن (استخراج معدن) و  سه رشته کارشناسي ارشد  مهندسي برق(کنترل)، مهندسي مواد(استخراج) و مهندسي معدن (استخراج معدن) دانشجو مي پذيرد.

بر اساس سیاست های راهبردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چشم انداز 20 ساله و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش مستمر در راستای ایجاد و توسعه رشته های مورد نیاز کشور در مقاطع کارشناسی و دوره های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) و تجهیز آزمایشگاههای آموزشی و تحقیقاتی جزء اهداف راهبردی این دانشگاه می باشد.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 9:17 :: توسط : شهلا تهرانی

گروه آنانیموس در اعتراض به شیوه برخورد دولت انگلیس با پرونده ژولیان آسانژ (مدیر سایت ویکی لیکس) پروژه از کار انداختن سایت های دولتی این کشور را آغاز کرد. دوشنبه ۲۰ آگوست (۳۰مرداد) حدود ساعت ۸ شب به وقت گرینویچ وب سایت اداره دادگستری انگلیس طی یک حمله DDoS از کار افتاد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:21 :: توسط : شهلا تهرانی

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

با توجه به موافقت کاندیداتوریه اینجانب در هیات امنای انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بدین وسیله برنامه های خود را برای رای دهندگان محترم اعلام می دارم:

- برگزاری سمینارها و جلسات مرتبط با فنآوری اطلاعات.
- تکریم از حقوق معنوی فارغ التحصیلان در حد و توان انجمن.
- ایجاد ارتباط علمی و کاری مناسب بین فارغ التحصیلان و صاحبان کسب و کار.
- ایجاد/تکمیل پایگاهی برای معرفی دستاوردها، سوابق و خدمات فارغ التحصیلان.
- معرفی نخبگان، پژوهشگران، متخصصان و کارآفرینان موفق به اعضای انجمن و خبرنامه های مرتبط.

در اینجا جا دارد که از زحمات بی دریغ مسوولین محترم انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف خصوصا جناب آقای مهندس سید حسین رضوی و همچنین استاد عزیزم آقای مهدی افشارزاده کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز نمایم. برگزاری انتخابات اینترنتی آنهم برای اولین بار در ایران شاید یکی از مهمترین و جذاب ترین رخدادهای فنآوری اطلاعات محسوب شود. به هر حال جا دارد که این رخداد را به جامعه علمی دانشگاه صنعتی شریف که همیشه نام این دانشگاه را در ایران و در خارج کشور سربلند کرده و می کنند تبریک گفته و موفقیت و پیروزی آنها را از خداوند منان خواهانم.

پی نوشت: متاسفانه در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب آراء کافی نشدم و امیدوارم که بتوانم باز هم شانس و توان خود را در سال آتی امتحان کنم. به هر حال از عزیزانی که به اینجانب رای داده اند کمال تشکر را داشته و برای دوستانی که رای قاطع کسب کرده اند آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت در کلیه امور را از خداوند متعال خواهانم.

آدرس پایگاه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف: http://www.alumsharif.org


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:20 :: توسط : شهلا تهرانی

مرورگر فلاك (Flock) محصول شركت تازه راه اندازی شده فلاك است كه بر پایه هسته اصلی مرورگر دارای كد باز فایرفاكس، محصول موزیلا طراحی شده و به رایگان منتشر شده است. در حالی كه بیشتر اخبار مربوط به مرورگرهای اینترنتی به رقابت دو مرورگر اینترنت اكسپلورر و فایرفاكس ختم می شود، اما از این میان مرورگر جدیدی به نام فلاك با گستره وسیعی از قابلیت های جالب و بدیع سر برآورده است. مرورگر فلاك (Flock) محصول شركت تازه راه اندازی شده فلاك است كه بر پایه هسته اصلی مرورگر دارای كد باز فایرفاكس، محصول موزیلا طراحی شده و به رایگان منتشر شده است. این مرورگر علاوه بر برخورداری از اغلب قابلیت های فایرفاكس، به ویژگی های جالب جدیدی مجهز شده كه در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود.بر خلاف شیوه مرسوم انتخاب و علامت گذاری سایت های مورد علاقه (favorites) در اینترنت اكسپلورر و Bookmarks در فایرفاكس، در مرورگر فلاك كاربر تنها با یك كلیك، وب سایت در حال مشاهده را نشانه گذاری (star) می كند كه با این اقدام لینك سایت مذكور به یك حساب شخصی اینترنتی فرستاده شده و در آن جا ذخیره می شود. بدین ترتیب به جای این كه اطلاعات مربوط به سایت های مورد علاقه شما تنها در همان رایانه ای كه مشغول كار كردن با آن هستید ذخیره شود، این اطلاعات در اینترنت ذخیره شده و شما از هر رایانه ای كه به اینترنت وصل شوید می توانید فهرست و آدرس وب سایت های مورد علاقه و نشانه گذاری شده خود را مشاهده كنید. با استفاده از همین خدمات، كاربران می توانند در صورت تمایل، وب سایت های مورد علاقه دیگر كاربران را نیز مشاهده كنند و درباره سایت های مشابهی كه سایر كاربران نشانه گذاری كرده اند، اطلاعات كسب كنند.مروگر فلاك دارای قابلیت های گسترده وب لاگ نویسی است و با برخورداری از یك واژه پرداز، مطالب تایپ شده توسط كاربران را به سادگی به برخی از مهم ترین ارائه دهندگان خدمات وب لاگ، از جمله خدمات بلاگر گوگل ارسال می كند. این مرورگر جدید در زمینه جست وجوی اینترنتی نیز به ویژگی های جالبی مجهز است. به طور مثال چنان چه كاربر كلمه ای را در پنجره جست وجو وارد كند، مرورگر (فلاك) در میان آدرس و یا عنوان سایت های نشانه گذاری شده توسط كاربر و همچنین سایت هایی كه كاربر به تازگی از آن ها بازدید كرده، به جست وجوی واژه مذكور پرداخته و این سایت ها را نمایش می دهد.نگارش فعلی مرورگر فلاك دارای برخی ایرادهای برنامه نویسی است كه سبب ناپایداری مرورگر می شود. اما به گفته طراحان این مرورگر، یك نگارش پایدارتر در ماه میلادی آینده منتشر شده و نگارش نهایی آن در اوایل سال ۲۰۰۶ از راه خواهد رسید.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:19 :: توسط : شهلا تهرانی

اين سوالی است که اکثر طراحان صفحات وب را به خود مشغول کرده است! به طور کلی برای ايجاد جداول گوشه گرد، روشهای زيادی وجود دارد که شايد يکی از بهترين روش های موجود، استفاده از روشی است که در آن به هيچ عنوان نيازی به استفاده از تصاوير نمی باشد. بدين منظور اينجانب جدول گوشه گردی را تهيه و در قالب يک نمونه کد برای شما عزيزان در دسترس قرار داده ام.

برای دريافت نمونه کد بر روی اين لينک کليک نماييد

در پناه نور و عشق الهی باشيد
داريوش تصديقی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:18 :: توسط : شهلا تهرانی

با اجرای دستورات ذیل می توانید به سادگی یک فایل اجرایی را از درون برنامه خود فراخوانی نمایید. این دستور مشابه دستور Shell در محيط Visual Basic 6.0 می باشد. در ذیل دو Property به نام های Arguments و WorkingDirectory نیز لحاظ شده است که برای مشخص کردن آرگومانهای مورد نیاز برنامه و مسیری که فایل اجرایی در آن قرار دارد، قابل استفاده می باشند. لازم به ذکر است که در کد ذیل نیازی به استفاده از آنها نبوده است:

System.Diagnostics.Process oProcess = new System.Diagnostics.Process();
oProcess.StartInfo.Arguments = "";
oProcess.StartInfo.FileName = "calc.exe";
oProcess.StartInfo.WorkingDirectory = "";
oProcess.Start();

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:17 :: توسط : شهلا تهرانی

نکاتی که در هنگام ايجاد يک Windows Service بايد در نظر گرفته شود:

دقت کنيد که برنامه های Windows Service بر خلاف پروژه های Windows Application و يا Console Application اجرا و يا Debug نمی شوند و برای استفاده از آنها بايد ابتدا Install شوند.


دقت کنيد که برنامه های Windows Service به هيچ عنوان User Interface ندارند.


قبل از نصب Windows Service بايد Installer های مناسب را در پروژه خود قرار دهيد. برای اين منظور زمانی که بر روی Service خود (MyService) Double Click می نماييد، در صفحه Designer، پنجره Properties را باز کرده و سپس در فضای خاکستری Click کنيد. در پايين پنجره Properties گزينه Add Installer را انتخاب کرده و سپس بر روی تمامی Component های موجود در Designer، Click کرده (مانند Event Log و Performance Counter) و اين عمل را تکرار کنيد.


توجه داشته باشيد که برای Windows Service يک و فقط يک ServiceProcessInstaller بايد وجود داشته باشد که معمولا Property مربوط به Account آنرا برابر LocalSystem قرار می دهند.


به ازای هر Service ی که در Windows Service قرار می دهيد بايد يک و فقط يک ServiceInstaller وجود داشته باشد که بايد Property مربوط به Service Name آن دقيقا با نام Service يکسان باشد.


توصيه می شود که قبل از نصب Windows Service که يک فايل با فرمت اجرايی (.exe) می باشد، Solution Configuration پروژه را به حالت Release در آوريد.


برای Install کردن برنامه های Windows Service بهتر است که ابتدا به پوشه BIN و سپس Release رفته و فايل اجرايی آنها را در ريشه درايو C: کپی نماييد: C:\MyWindowsService.exe


سپس از مسير Start All Programs Microsoft Visual Studio 2005  Visual Studio Tools


گزينه Visual Studio 2005 Command Prompt را انتخاب نماييد. سپس در محيط Console برای نصب Windows Service از دستور


InstallUtil C:\MyWindowsService.exe استفاده نماييد.


دقت کنيد که برای Uninstall کردن Windows Service نيز بايد از دستور


InstallUtil C:\MyWindowsService.exe /u استفاده نماييد. دقت کنيد که قبل از /u حتما از کاراکتر Space استفاده کنيد!


در صورتی که از Performance Counter و يا Event Log انتخابی استفاده می کنيد، از گزينه Add Installer استفاده نماييد. Installer ها در نسخه Visual Studio 2005 به طور خودکار Performance Counter و يا Event Log های شما را نصب و حذف می کنند.


در صورتی که از Performance Counter انتخابی استفاده می کنيد و در صورتی که بر روی رايانه شما Microsoft Windows Defender نصب می باشد، آنرا غير فعال نماييد.


توصيه می شود در صورتی که در Service خود (MyService) از Event Log دلخواه استفاده می کنيد، Property، AutoLog سرويس خود را False نماييد.


در صورتی که از Performance Counter انتخابی استفاده می کنيد، به خاطر داشته باشيد که گزينه Readonly آنرا False نماييد.


دقت کنيد که برای ظاهر کردن گزينه Add Installer، بايد ابتدا بر روی پنجره Properties دکمه سمت راست را زده و گزينه Commands را فعال نماييد.


در هنگام تعريف Event Log و يا Performance Counter، در صورتی که از گزينه های موجود آن استفاده نماييد، گزينه Add Installer غير فعال بوده و زمانی که در پنجره Properties اين دو Property های استاندارد آنها را تغيير می دهيد، گزينه Add Installer فعال می شود.


در تابع OnCustomCommand پارامتر ورودی بايد بين مقادير 128 تا 256 باشد


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:16 :: توسط : شهلا تهرانی


Windows Embedded CE 6.0 Platform Builder Service Pack 1
Visual Studio 2005 Service Pack 1 Update for Windows Vista
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86)
Microsoft SQL Server 2005 Service Pack 2
Microsoft .NET Framework 3.0 Redistributable Package
Microsoft Visual Studio 2005 - Update to Support Web Application Projects
Windows Embedded CE 6.0 Evaluation Edition
Windows Embedded CE 6.0 Monthly Update (March 2007)
Windows Mobile 6 Professional and Standard Software Development Kits Refresh

Active Sync 4.5
Version 1.2
Date: 2007/02/13 (yyyy/MM/dd Format)
Download

.NET Compact Framework 2.0 Service Pack 2 Redistributable
Version 2.0.2
Date: 2007/03/08 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Mobile Edition Device SDK
Version 3.0.5214.00
Date: 2007/03/22 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Windows Mobile 6 Professional and Standard Software Development Kits Refresh
Version 6
Date: 2007/05/01 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition Developer Software Development Kit
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition Tools for Visual Studio 2005 Service Pack 1
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:14 :: توسط : شهلا تهرانی

اعتقاد به منجی آخرالزمان و یا همان بحث مهدویت تقريباً در تمام اديان به نحوي نهادینه شده و به آنعبدالحسين آيتي-بهائي مسلمان شده قائل هستند، اما در اين ميان مسلمانان و بویژه شيعيان اين مقام را منحصر به حضرت مهدي(عج) مي‌دانند. مسئله مهدويت در بينش اسلامي نقش كليدي دارد، چرا كه اعتقاد به يك منجي و مصلح و اميد به اينكه سرانجام روزي حق جاري مي‌شود و صالحان بر زمين حكومت مي‌كنند، عامل پويائي و حركت جوامع اسلامي است.

آنچه که باعث گردیده شیعه در طول حرکت تاریخی كلان خويش، به رغم دريافت ضربات و لطمات بسيار از سوي دشمنان، از يأس و نوميدي رهایی یافته و توان تحمل خویش را بالا ببرد اعتقاد به فرج در آخرالزمان است. علاوه بر مهدويت، خاتمیت نیز سدراه محكمي در مقابل دين‌سازي و دكان‌سازي به شمار مي‌رود. به همين دليل هم اين موضوع، مستقيم و غيرمستقيم همواره در معرض چالش قرار داشته است.

قدرت‌هاي حاكم بر جهان درصدد بوده و هستند تا با تشكيل مسلك و باورهای جديد و به اصطلاح تكامل يافته با رنگ و بوي خردورزي و ايدئولوژي بر افكار توده مردم مسلط شوند و از نيروهاي آنان به سود خويش بهره‌برداري كنند. اما استعمار در مشرق زمين در برابر مقاومت "طرز فكر اسلامي" قرار داشته و به طرق گوناگون مي‌خواهد با تفكر اسلامي مبارزه كند. يكي از راههايي كه استعمار براي فتح اين دژ محكم در نظر گرفته، تلاش براي مذهب‌سازي بوده است. هدف آنها، چنان كه خود معترف‌اند، اين است كه در مقابل "مهدي"، مهدي ديگر بسازند و در برابر "قرآن"، قرآن ديگري عرضه كنند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:13 :: توسط : شهلا تهرانی

امروز کتاب دیگری رو به شما معرفی می‌کنیم نام این کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هست، خیلی از شماها نام گوگل آنالیتیکس رو شنیدید ولی بطور کامل با این سیستم آشنایی ندارید و حتی نمیدونن که این سیستم چه مزایایی دارد ولی البته میشه گفت این سیستم مخصوص وب‌مسترها هستش و بیشتر به این قشر مربوط میشه، اما خیلی از وبمسترها هم با این سیستم و جادوی بزرگ این سیستم آشنایی ندارند . این کتاب به شما و همه مدیران سایت‌ها و نویسندگان سایت‌ها کمک میکنه تا با اهداف بیشتری به کار خودشون ادامه بدهند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:10 :: توسط : شهلا تهرانی

قانون پایستگی واحد :واحد ها نه از بین میروند و نه پاس میشوند بلکه از ترمی به ترم دیگر انتقال میابند !
تقلب چیست؟یک سری اعمال ننگین در صورت این کاره بودن شخص امتحان دهنده آخر عاقبت خوش وخرمی دارد نوع خاصي از هلو برو تو گلو
شب امتحان شبی که در آن نسکافه و قهوه از والیوم ده هم خواب آورتر می شوند شب ر ق ص و پایکوبی کلمات جزوه و کتاب بر روی سسلسله اعصاب محیطی و مرکزی دانشجو
دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان
دانشجویان پرسر و صدا : گروه لیان شان پو
خانواده دانشجویان : بینوایان
انتخاب درس افتاده : زخم کهنه
اولین امتحان : جدال با سرنوشت
مراقبین امتحان : سایه عقاب
تقلب : عملیات سری
روز دریافت کارنامه : روز واقعه
اعتراض دانشجو : بایکوت
اعتراض برای کیفیت غذا : می خواهم زنده بمانم
دانشجوی اخراجی : مردی که به زانو در آمد
آینده تحصیل کرده : دست فروش
رئیس دانشگاه : مرد نامرئی
استاد راهنما : گمشده
دانشجویی که تغییر رشته داده : بازنده
سرویس دانشگاه : اتوبوسی به سوی مرگ
کتابخانه دانشگاه : خانه عنکبوتان
اتوماسيون تغذيه : آژانس شیشه ای
التماس برای نمره : اشک کوسه
سوار شدن به اتوبوس : یورش
ترم آخر : بوی خوش زندگی
تسویه حساب : خط پایان
عمر دانشجو : بر باد رفته
مسئول خوابگاه : کارآگاه گجت


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:50 :: توسط : شهلا تهرانی

 

وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، اما این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست ۱۰ نفره نیست..

 

ضریب هوشی یا [ Intelligence Quotient ] یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.


این 10 نابغه برتر دنیا به ترتیب دارای ضریب هوشی به قرار زیرند؛


1-یوهان ولفگانگ وون گوته: Johann Wolfgang von Goethe


 گوته شاعر آلمانی با ضریب هوشی ۲۱۰، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت.
در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان ، این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.



2-لئوناردو داوینچی: Leonardo Da Vinci


لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. تابلوهای نقاشی شام آخر و مونا لیزا این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد.
یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.



3-امانوئل سویدن برگ: Emanuel Swedenborg

 

امانوئل سویدن برگ، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی ۲۰۵ دست نوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است.
اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.




4-گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس: Gottfried Wilhelm von Leibniz

 
 

گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد.
این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.


5-جان استوارت میل: John Stuart Mill

 
 

جان استوآرت میل ، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی ۲۰۰ بهره برده بود.
وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.


6-بلز پاسکال: Blaise Pascal

 


بلز پاسکال، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او ۱۹۵ بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد.
وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.


7-لودویگ ویتگنشتاین : Ludwig Wittgenstein

 

لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش ۱۹۰ به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت.
شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.


8-بابی فیشر: Bobby Fischer

 

  بابی فیشر که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی ۱۸۷ بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال ۱۹۵۸ عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۷۲ افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد.
فیشر بازی شطرنج را از سن ۶ سالگی آموخت و در سن ۱۶ سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.


9-گالیلئو گالیله: Galileo Galilei

 


گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد.
وی از بهره هوشی ۱۸۵ برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.


10-مادام دی استل: Madame De Stael

 
 نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی � سوئیسی بود که از ضریب هوشی ۱۸۰ سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار میرفت.
نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:49 :: توسط : شهلا تهرانی

دوستان عزیز  اگه قرار شد که سر هر کلاسی حاضر باشین لطفا از طریق همین پست به ما خبر بدین چون شاید بعضیا مایل باشن برن دانشگاه..

این پستو بچه ها ازم خواستن بذارم پس لطفا  بگین....

اگرم چیزی نگین به منزله ی اینه که نمیرین و مام خیالمون راحته که عقب نمیمونیم پس اگه رفتین لطف کنین بگین که ما روز چهاردهم میایم سوپرایز نشیم....

چقد بگین و نگین شد!!!!!!!!!


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:48 :: توسط : شهلا تهرانی

در ادامه حملات هكرها به سايت شركت هاي مشهور ضدويروس، وب سايت شركت امنيتي سمانتك نيز مورد حمله قرار گرفت. 
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، اين كار توسط يك گروه هكري رومانيايي موسوم به HackersBlog صورت گرفته است. 
اين گروه با سواستفاده از يك نقص در اين سايت موفق شده اند به ديتابيس آن دسترسي پيدا كنند. نكته جالب آن است كه سايت سمانتك بر روي پروتكل ايمن Https عمل مي كند و انجام عمل هك با توجه به اين امر شگفتي كارشناسان را موجب شده است. 
اين گروه پيش از اين سايت شركت هاي مشهور امنيتي ديگري همچون كاسپراسكاي، F-Secureو BitDefender را هك كرده بود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:47 :: توسط : شهلا تهرانی

سامانه‌ ارسال پيامك تلفن ثابت صبح امروز در مركز مخابراتي وليعصر تهران افتتاح شد.
محمد روح‌اللهي مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: افتتاح اين سرويس در استان تهران كه بيش از 6 ميليون و 100 هزار مشترك دارد از امروز ميسر شد و براي استفاده گوشي‌هاي تلفن ثابت بايد به امكان دريافت و ارسال پيامك مجهز باشند.
وي با بيان اين كه شماره SMS سنتر 9717000 است گفت: مشتركان متقاضي استفاده از اين سرويس بايد اين شماره را در گوشي‌هاي خود تنظيم كرده، پيام را بنويسند، شماره مخاطب را وارد كنند تا پيامك ارسال شود.
روح‌الهي در باره تعرفه پيامك تلفن ثابت گفت: اين تعرفه از تلفن ثابت به تلفن ثابت 1 پالس در خطوط بين شهري ثابت، دو پالس و بين موبايل و تلفن ثابت دو پالس است؛ هزينه هر پالس 44.7 ريال است.
او درباره توان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت گفت: از نظر فني امكان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت امكان‌پذير است اما از آن جايي كه در مورد تعرفه آن با شركت ارتباطات سيار به توافق نرسيده‌ايم فعلا اين امر صورت نمي‌گيرد تا مسئله مالي آن به طور كامل حل شود.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گوشي‌هاي داراي توان ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت تنها امكان ارسال اين پيام به زبان انگليسي را دارند فعلا پيام‌ها به زبان انگليسي ارسال مي‌شود اين در حالي است كه از نظر فني اين سامانه امكان ارسال پيام‌هاي فارسي را نيز داراست و زماني پيام‌ها به زبان فارسي ارسال خواهد شد كه گوشي‌هاي تلفن اين امكان را فراهم كنند كه در اين باره توليد‌كننده‌ها بايد اقدام كنند.
او در پايان تصريح كرد: بعد از ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت گيرنده پيام، شماره خط ثابتي كه از آن ارسال پيام صورت گرفته است را خواهد ديد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:47 :: توسط : شهلا تهرانی

شرکت مايکروسافت تاکنون در دنياي تلفن‌همراه ثبات پيدا نکرده است، اما مدير ارشد مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile در گفت‌وگو با CNET اعلام کرد، تغيير استراتژي اين شرکت در اين حوزه که بيش از يک سال قبل صورت گرفت،‌ به زودي اثرات مثبت خود را نمايان مي‌کند.


اندي ليز(Andy Lees) مدير مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile شرکت مايکروسافت که حدود يک سال قبل از بخش سرورهاي مايکروسافت جدا شد، اعلام کرد که تلاش‌هاي اين شرکت براي حصول اطمينان از عرضه اين سيستم‌عامل به صورت گسترده روي تلفن‌هاي همراه باعث شد تا مايکروسافت از توسعه اين برنامه براي سخت‌افزارها باز بماند.

لي در اين باره گفت: «ما اميدواريم که از اين پس اين سيستم‌عامل روي تعداد کمتري گوشي عرضه شود». علاوه بر اين، شرکت مايکروسافت در نظر دارد براي سيستم‌عامل Windows Mobile نيز محدوديت‌هايي را ايجاد کند. اين سيستم‌عامل روي کامپيوترهاي دستي که امکان اتصال به شبکه و دستگاه‌هاي صوتي همراه را نداشتند نيز نصب مي‌شد.

لي در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از زماني اين جريان را آغاز کرديم که سيستم‌عامل Windows Mobile روي PDAها نصب مي‌شد و پس از آن، تلفن‌ها نيز در رکاب PDAها قرار گرفتند».

در اين ميان، شرکت اپل در تلاشند تا با طراحي سيستم‌عامل جديد از آخرين فناوري‌هاي دنياي تلفن‌همراه بهره ببرند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:46 :: توسط : شهلا تهرانی

تاکنون شايعاتي در مورد تلفن‌همراه هوشمند شرکت Dell منتشر شده است، اما نشريه Wall Street Journal به‌تازگي گزارشي را منتشر کرده است که در آن نشان مي‌دهد اين توليدکننده کامپيوترهاي شخصي گروهي از مهندسان تشکيل را داده است که طي يک سال گذشته در زمينه توليد تلفن‌همراه، در دفتري در ايالت شيکاگو آمريکا فعاليت مي‌کنند.

اين گزارش به نقل از منابع نزديک به اين طرح در شرکت Dell اعلام کرده است که اين گروه نمونه‌هاي اوليه از اين گوشي را بر مبناي سيستم‌عامل Android گوگل و Windows Mobile مايکروسافت توليد کرده‌اند.

يکي از مدل‌هاي اوليه ساخته شده در اين گروه يک نمايشگر لمسي را در خود جا داده و هيچ صفحه‌کليد فيزيکي را شامل نمي‌شود که با اين مشخصات، شباهت زيادي به گوشي iPhone اپل دارد و اين در حالي است که مدل ديگر توليد شده در اين شرکت، به صورت کشويي ساخته شده است که صفحه‌کليد آن به صورت کشويي از زير نمايشگر بيرون مي‌آيد.

شرکت Dell تاکنون در مورد گوشي خود سکوت کرده است، اما يکي از نمايندگان اين شرکت ضمن اعلام اينکه Dell هيچ برنامه آشکار و علني در اين زمينه ندارد، توضيح داد: «ما هنوز تصميمي در اين زمينه نگرفته‌ايم».

اما با اين وجود، نشريه WSJ اعلام کرد گروه توسعه‌دهنده اين گوشي هوشمند بيشتر سال گذشته را صرف ملاقات با توليدکنندگان قطعات تلفن‌همراه، شرکت‌هاي توليدکننده نرم‌افزارهاي موبايلي و کارخانه‌هاي آسيايي تلفن‌همراه کرد.

لازم به ذکر است که در کنار کاهش صادرات کامپيوترهاي شخصي، تلفن‌هاي همراه هوشمند همچنان فروش بالايي دارند و چشم اميد توليدکنندگان کامپيوترهاي شخصي محسوب مي‌شوند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:46 :: توسط : شهلا تهرانی

اين دومين بار در طول يک هفته است که وب سايت BitDefender مورد تعرض هکرها قرار مي‌گيرد.

به گزارش SC Magazine UK، بر اساس پستي که بر hackersblog.org نقش بسته، يک آسيب‌پذيري در BitDefender وجود دارد که هکرها با استفاده از آن مي‌توانند به پايگاه‌داده اين سايت دسترسي يابند.

در اين پست، نويسنده که هکري است به نام Unu گفته است: اين بسيار منزجرکننده و آزاردهنده است که شرکتي به سرشناسي و حجم BitDefender، هيچ آدرس ايميلي بر سايت خود ندارد! شما با استفاده از لينک ارتباطي آنها، مي‌توانيد چند جمله کوتاه به webmaster سايت ارسال کنيد. من همين کار را کردم ولي پاسخي دريافت ننمودم. اين آسيب‌پذيري همچنان وجود دارد. 

نويسنده پست با بيان اينکه پارامتر يادشده، دسترسي به پايگاه‌داده را ممکن مي‌سازد، اظهار داشته: من اطلاعات زيادي منتشر نمي‌کنم زيرا منتظر حل شدن اين مشکل هستم.

Unu ادعا کرده است که اين پارامتر مشکل ساز، در بخش اخبار سايت قرار دارد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:45 :: توسط : شهلا تهرانی

به تازگی نرم افزاری برای تلفن های همراه ساخته شده که با بررسی تحقیقی و آماری، بهترین زمان را برای بیدار شدن افراد در نظر می گیرد و در مناسب ترین موقعیت، ساعت هشدار زنگ تلفن همراه را به صدا درمی آورد.این نرم افزار HappyWakeUp نام گرفته و شرکت سازنده ادعا می کند تاکنون نمونه آن در دنیا تولید نشده است.

این نرم افزار که باید روی تلفن همراه نصب شود، با استفاده از بررسی و کنترل الگوی خواب، می تواند نحوه خواب کاربران را شناسایی کند و زمان مناسب برای بیدار کردن او را بسنجد.کاربران پس از نصب این نرم افزار روی گوشی باید آن را زیر بالش خود قرار دهند. این نرم افزار می تواند با استفاده از میکروفن تلفن همراه، صداهای ایجاد شده افراد را هنگام خواب بررسی کند و با مقایسه تغییرات ضربان قلب، شدت تنفس، گردش خون و ... به صورت آماری و دقیق، زمان مناسب بیدار شدن را تشخیص دهد.با تنظیم ساعت زنگ هشدار تلفن همراه برای بیدار شدن در زمان مناسب، نرم افزار HappyWakeUp پیش از رسیدن به زمان واقعی تعیین شده، با پخش موسیقی بسیار ملایم و آرام، حالت روحی آرام و راحتی را برای کاربران به وجود می آورد.به گفته تولیدکنندگان HappyWakeUp، این نرم افزار می تواند با ایجاد آرامش هنگام بیدار شدن افراد و در نظر گرفتن بهترین زمان برای به صدا درآوردن زنگ هشداردهنده، اضطراب و ناراحتی کاربران هنگام بیدار شدن از خواب را تا حد زیادی کم کند. این نرم افزار تنها روی گوشی های نوکیا که از نسخه سوم سری 60 سیستم عامل سیمبین استفاده می کند و سیستم FP1 روی آنها قرار دارد، قابل استفاده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:24 :: توسط : شهلا تهرانی

کمپانی ARM از تراشه‌های جدیدی سری Cortex-A50 رونمایی کرد. این خانواده از پردازنده‌های ARM معماری ۶۴ بیتی دارند و احتمالا در سال ۲۰۱۴ به تولید انبوه خواهند رسید. Cortex-A53 قدرت پردازشی تقریبا معادل با Cortex-A15 خواهد داشت ولی مصرف انرژی آن یک چهارم است. Cortex-A57 مصرف انرژی تقریبا معادل با Cortex-A15 دارد، در حالی که قدرت پردازشی آن به سه برابر می‌رسد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:23 :: توسط : شهلا تهرانی

مدیر مالی ایسوس، دیوید چانگ به وال‌استریت ژورنال گفته که کمپانیش هر ماه بیش از یک میلیون دستگاه از تبلت نکسوس ۷ را به فروش می‌رساند. سه‌شنبه گذشته این کمپانی تایوانی اعلام کرد که تولید تبلت‌‌های این شرکت در سه ماهه سوم امسال رشد چشم‌گیری داشته است. هر چند دو شرکت گوگل و ایسوس تمایلی به اعلام دقیق فروش نکسوس ۷ ندارند اما این شرکت اعلام کرده که میزان تولید تبلت این شرکت در سه ماهه سوم نسبت به سه ماهه دوم سال جاری، نزدیک به ۲۰۰ درصد رشد داشته است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:22 :: توسط : شهلا تهرانی

«دوره حفاظت از بازار رایتل 15 ماه افزایش یافت» این جدیدترین خبر در خصوص فعالیت جسته و گریخته اپراتور سوم است. اپراتوری که پیوسته با حاشیه‌های گوناگون در رسانه‌ها خبرساز می‌شود و پیوسته نیز از حمایت دولتی برخوردار است. حمایتی که تمام تاخیرهای چندسال اخیر این اپراتور برای ارائه خدمات نسل سوم را نادیده می‌گیرد و برای گسترش بازار راه‌اندازی نشده آن نیز به مدت دوسال به اپراتورهای دیگر فعال در بازار تلفن همراه، اجازه ارائه خدمات نسل سوم را نمی‌دهد. در جدیدترین اقدام نیز در حالی که تنها 8 ماه به پایان این زمان انحصاری باقی مانده، خبرها حاکی از این است که مسوولان اپراتور سوم با جلب نظر نهادهای بالادستی خارج از وزارت ارتباطات و بدون اطلاع به سازمان تنظیم مقررات به عنوان سیاستگذار بازار ICT، توانستند دوره حفاظت خود را از 24 ماه به 39 ماه افزایش دهند.


تحریم‌ها عامل افزایش دوره انحصار!

شایعه افزایش دوره انحصار دو ساله اپراتور سوم برای ارائه خدمات نسل سوم به صورت رسمی در نشست خبری سالانه ایرانسل مطرح شد. اما روز بعد از این نشست مسوولان سازمان تنظیم مقررات با اعلام افزایش 15 ماه دوره حفاظت از بازار اپراتور سوم به صورت رسمی اعلام کردند که تمامی شایعات مطرح شده در این خصوص صحت داشته است. محمدعلی فرقانی، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اعلام این خبر تاکید کرده بود که دو اپراتور اول و دوم نمی‌توانند تا پایان این مدت سرویس‌دهی خود را در شبکه نسل سوم آغاز کنند.

وی تصریح کرده بود که، البته کمیسیون تنظیم مقررات با در نظر گرفتن شرایط اپراتورهای تلفن همراه سیاست‌گذاری‌های لازم را در این زمینه در دستور کار خود قرار می‌دهد.

فرقانی با بیان اینکه در صورتی که اپراتور‌ها مطابق با پروانه فعالیت، به تعهدات خود عمل نکنند با آنها برخورد قانونی می‌شود، افزایش دوره حفاظت اپراتور سوم را قانونی عنوان کرده و اضافه کرده بود که فرصت اولیه دوره حفاظت این اپراتور پایان اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام می‌رسد که به دلیل مشکلات متعدد در مسیر این اپراتور دوره حفاظت آن 15 ماه تمدید شده است.

فرقانی مشکلات متعدد را به تحریم‌های اقتصادی ارتباط داده و گفته است که مدیران اپراتور سوم با پیگیری مشکلاتی که تحریم‌های اقتصادی به این اپراتور تحمیل کرده است توانستند با جلب نظر موافق نهادهای بالادستی خارج از وزارت ارتباطات، دوره حفاظت از بازار خود را افزایش دهند. در حالی مسوولان سازمان تنظیم مقررات علت افزایش دوره محافظت اپراتور سوم را به تحریم‌ها ارتباط می‌دهند که براساس گزارش‌های مستند در 5 ماه گذشته هیچ تحریمی در این حوزه از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی متوجه ایران نشده است و به جز این نیز تاکنون ایران با تحریم جدیدی در حوزه ارتباطات روبه‌رو
نبوده است.

این یعنی از زمان صدور پروانه فعالیت برای اپراتور سوم در سال 88، مطرح شدن وعده‌ها و تاریخ‌های گوناگون برای شروع به کار این اپراتور در مرداد،آبان، دی و بهمن 89، خرداد سال 90 و تا تیر ماه سال 91 ، ایران با هیچ تحریمی روبه‌رو نبوده تا به این واسطه فعالیت و گسترش شبکه اپراتور سوم با مشکل مواجه شود. بنابراین اپراتوری که براساس پروانه مکلف به راه‌اندازی شبکه خود در بهمن سال 89 بوده، ملزم است تمام پرداخت‌ها، قراردادها، گشایش اعتبارات مالی(ال‌سی)، خریداری و نصب تجهیزات مورد نیاز برای گسترش شبکه خود را، تا قبل از شروع تحریم‌های بین‌المللی فراهم می‌کرد. به باور کارشناسان شاید تنها مشکلی که طی چند ماه اخیر فعالیت اپراتور سوم را با مشکل مواجه کرده است به نوسانات بازار ارز و افزایش برابری نرخ ارز و ریال مربوط باشد که این مشکل اپراتورهای دیگر فعال در این بخش و دیگر فعالان بازار را نیز با افزایش هزینه روبه‌رو کرده است.


کاربران محکوم، اپراتورهای مغموم

افزایش دوره حفاظت اپراتور سوم به این معنا خواهد بود که؛ کاربران محکوم هستند تا به این زودی‌ها، دستشان به خدمات نسل سومی گوشی‌های همراهشان نرسد. از سوی دیگر نیز دو اپراتور فعال در کشور یعنی ایرانسل و همراه اول، با توجه به برنامه‌ریزی‌های خود و خوشبینی به اجرای آنچه در پروانه اپراتور سوم آمده، تقریبا باید 23 ماه دیگر منتظر بمانند، تا بتوانند خدمات نسل سوم را به کاربرانشان ارائه کنند.

مسوولان همراه اول در واکنش به تصمیم جدید برای افزایش دوره انحصار شبکه اپراتور سوم به خبرنگار دنیای اقتصاد می‌گویند از آنجا که هنوز این دستور از سوی کمیسیون سازمان تنظیم مقررات به آنها ابلاغ نشده نمی‌توانند واکنشی نسبت به این خبر داشته باشند. برخی شنیده‌های دنیای اقتصاد از این اپراتور حاکی است که همراه اول آمادگی ارائه خدمات نسل سوم به مشترکانش را دارد. مسوولان ایرانسل نیز تا زمان ابلاغ رسمی این دستور از سوی کمیسیون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حاضر به اعلام واکنش رسمی نسبت به این تصمیم نیستند، اما آنطور که مدیرعامل شرکت ایرانسل در مراسم شش سالگی این اپراتور اعلام کرد، اجرای این تصمیم توسط سازمان تنظیم مقررات مغایر قوانین صادر شده برای شرکت ایرانسل خواهد بود، چرا که براساس شرایط رقابتی بازار، دوره انحصار برای ارائه خدمات با تکنولوژی بالاتر تنها دوسال است و اگر دوره انحصار اپراتور سوم از 24 ماه به 39 ماه افزایش پیدا کند شرایط یکسان رقابتی از دو اپراتور دیگر حاضر در این بازار گرفته خواهد شد.


رگولاتوری از همه جا بی‌خبر

نکته قابل توجه در بین تمام این اتفاقات و حمایت دولت از فعالیت اپراتور سوم، بی‌خبری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت افزایش دوره انحصار اپراتور سوم است. براساس اخبار منتشر شده، مسوولان اپراتور سوم از طریق وزارت رفاه درخواست افزایش دوره انحصار خود را به ریاست جمهوری اعلام کرده‌اند. یعنی این اپراتور بدون اطلاع‌رسانی به وزیر ارتباطات و بدون در نظر گرفتن نظر سازمان تنظیم، به عنوان سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر اصلی بازار ICT توانسته است، دوره انحصار خود را به بهانه تحریم‌ها افزایش دهد.

لطف‌ا... سبوحي، معاون بررسي‌هاي فني و صدور پروانه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، در پاسخ به این سوال دنیای اقتصاد که اجرای این دستور چه تاثیری روی بازار تلفن همراه خواهد گذاشت، می‌گوید:« ما چنین تصمیمی نگرفته‌ایم که حالا بخواهیم در خصوص تاثیر آن روی بازار نظر بدهیم.» وی همچنین در واکنش به محروم شدن کاربران از استفاده خدمات نسل سوم نیز تنها به این جمله اکتفا می‌کند که این تصمیمی است که گرفته شده و به زودی ابلاغ خواهد شد. سبوحی همچنین تاکید می‌کند که در حال حاضر نظارت‌ها و فشارها روی رایتل همچنان ادامه دارد تا هر چه سریع‌تر این سرویس در کشور راه‌اندازی شود و در برخی از نقاط نیز جریمه‌هایی به اپراتور سوم ابلاغ شده است.

اما محمد سلیمانی، وزير سابق ارتباطات و فناوري اطلاعات، که حالا مدتی است عهده‌دار ریاست کمیته فناوری‌های نوین مجلس را به دست گرفته است با انتقاد به فعالیت اپراتور سوم در کشور می‌گوید: «شبکه نسل سوم تلفن همراه در کشورهای دیگر در کمترین زمان ممکن راه‌اندازی می‌شوند و این در حالی است که تقریبا بیش از سه سال است که کاربران به انتظار استفاده از خدمات این اپراتور نشسته‌اند.» سلیمانی در حالی نسبت به فعالیت اپراتور سوم لب به انتقاد گشوده که به باور بسیاری از کارشناسان، یکی از دلایل تاخیر در راه‌اندازی این اپراتور در کشور به تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های وی در زمان ریاستش بر وزارت ارتباطات باز می‌گردد.

با این حال سلیمانی معتقد است که راه‌اندازی و ارائه خدمات نسل سوم در کشور نباید اینقدر طول می‌کشید. وی همچنین در واکنش به این ادعا که تحریم‌ها دلیل راه‌اندازی کند شبکه نسل سوم در کشور شده است، می‌گوید: «مشکل اين اپراتور نداشتن تکنولوژي و مساله تحريم نيست؛ چرا که حوزه ارتباطات تاکنون با هیچ تحریمی مواجه نبوده است». وی در ادامه می‌افزاید: «رايتل نمي تواند بهانه تحريم و عدم سرمايه و تخصص بياورد و دستگاه‌هاي نظارتي مسوولند که ناکامي اين اپراتور را براي مردم شفاف‌سازي کنند.» وزیر سابق معتقد است که اين اپراتور بيمار است و مسوولان بايد براي يافتن نوع بيماري آن هر چه سریع‌تر اقدام کنند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:21 :: توسط : شهلا تهرانی

شرکت نوکیا پس از مدت زمان طولانی بالاخره دو گوشی Lumia 920 و Lumia 820 را معرفی کرد.


در حالی که پیش بینی شده بود نوکیا ممکن است تا پیش از پایان سال جاری میلادی نتواند گوشی های Lumia 920 و Lumia 820 را برای عرضه جهانی آماده کند و موجبات نگرانی بسیاری از سرمایه گذاران را فراهم کرده بود، روز گذشته طی مراسمی این دو گوشی را عرضه کرد.

Lumia 920 و Lumia 820 نخستین گوشی های مبتنی بر ویندوز فون هشت به شمار می روند که برای عرضه به بازار جهانی آماده شده اند.

گفته می شود این گوشی ها در طول هفته جاری در فروشگاه های مختلف در اختیار کاربران قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، کشورهای فرانسه و انگلیس نخستین میزبان گوشی های Lumia 920 و Lumia 820 نوکیا به شمار می روند. این دستگاه ها ماه آینده در بازار روسیه، آلمان و سایر بازارهای منتخب عرضه خواهند شد.

لومیا ۹۲۰ در آلمان با قیمت ۸۳۵ دلار و در ایتالیا با قیمت ۷۷۱ دلار عرض خواهد شد. مدل لومیا ۸۲۰ نیز با قیمت ۶۴۳ دلاری وارد بازار اروپا می شود.

Lumia 920 دارای صفحه نمایش منحنی 4.5 اینچی با وضوح 1280×720 است که به فناوری جدید PureMotionHD+ نیز مجهز شده است. پنل LCD به کار رفته در این گوشی، طبق ادعای نوکیا 25 درصد روشن‌تر از پنل های LCD دیگر موجود در بازار است. این صفحه نمایش از فناوری Super Sensitive Touch هم بهره می برد که به کاربران امکان می‌دهد بتوانند از گوشی خود حتی با دستکش نیز استفاده کنند. همچنین این صفحه نمایش قادر است 16 میلیون رنگ را نمایش دهد.

Lumia 920 از پردازنده دو هسته ای 1.5 گیگاهرتزی Snapdragon S4 Krait و پردازشگر گرافیکی Adreno 225 بهره می برد و دارای یک گیگابایت حافظه RAM است. حافظه داخلی این گوشی نیز 32 گیگابایت است.

سیستم عامل این گوشی ن ویندوزفون هشت است و اولین عضو خانواده لومیا به شمار می رود که از فناوری PureView در دوربین خود بهره می‌برد. درست است که سنسور دوربین این گوشی همانند گوشی 808، 41 مگاپیکسلی نبوده و تنها 8 مگاپیکسل است ولی طبق ادعای شرکت نوکیا، این سنسور بسیار بهتر و بهینه تر از سنسورهای 8 مگاپیکسلی موجود روی گوشی‌های دیگر است. به علاوه این دوربین به فلاش LED نیز مجهز بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD 1080 فیلم‌برداری کند.

باتری موجود روی این گوشی باتری دو هزار میلی آمپری از نوع لیتیوم یونی است که به راحتی بیش از 15 ساعت مکالمه را پشتیبانی می‌کند.

یکی از بهترین قابلیت های این گوشی، کیت داخلی شارژ بی سیم است. این گوشی دارای استاندارد Qi بوده و با لوازم جانبی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند، سازگار است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:20 :: توسط : شهلا تهرانی

گوگل روز گذشته طی مراسمی از گوشی جدیدش با همکاری شرکت کره ای ال جی رونمایی کرد.

گوگل که همیشه پس از مدت زمان طولانی و مقدمه چینی های بسیار محصول جدیدش را رونمایی می کرد، روز گذشته بدون سر و صدا و به شکل آنلاین گوشی جدید خود را با همکاری ال جی به معرض نمایش گذاشت.

گوگل قصد داشت طی مراسمی با حضور اصحاب رسانه در نیویورک از گوشی خود رونمایی کند، اما در پی طوفان شن و باد و باران شدید که در نیویورک به وقوع پیوست این غول نرم افزاری مراسم را لغو کرده و به شکل آنلاین محصولاتش را معرفی کرد.

بر این اساس، گوگل از گوشی هوشمند Nexus 4 به همراه دو تبلت Nexus 7 و Nexus 10 رونمایی کرد که همه این دستگاه ها به نسخه 4.2 Jelly Bean آندروید مجهز شده اند.

محصول مشترک گوگل و ال جی، یک گوشی با پردازنده چهار هسته ای است و از صفحه نمایش 4.7 اینچی پشتیبانی می کند که برای هر اینچ 320 پیکسل در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر برای این گوشی شارژر بی سیم معرفی شده که با قرار گرفتن گوشی روی آن شارژ می شود.

این گوشی در دو نسخه 8 و 16 گیگابایتی به ترتیب با قیمت 299 و 349 دلار تا چند روز دیگر در فروشگاه های Google Play گوگل در اختیار کاربران قرار می گیرد. Nexus 4 ابتدا در آمریکا، انگلیس، استرالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و کانادا عرضه می شود.

از ویژگی های نسخه جدید آندروید "تایپ با اشاره" است به گونه ای که فقط لازم است دست روی صفحه نمایش حرکت کند و به سرعت کلمات روی نمایشگر ظاهر می شود در این روش به جای بلند کردن انگشتان می توان با سرخوردن انگشتان از یک کلمه به کلمه دیگر کلمات را در سراسر صفحه نمایش تایپ کرد.

این نسخه از آندروید همچنین به کاربران امکان می دهد که به شکل بی سیم فیلم ها را روی نمایشگر بزرگ تماشا کرد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:19 :: توسط : شهلا تهرانی

مشاور مدیر عامل و مجری طرح IPTV شرکت مخابرات ایران در همایش ملی خدمات چندرسانه‌ای بر بستر باند وسیع، از سیاست‌گذاری تا اجرا، به تشریح ویژگی‌های تکنولوژی IPTV پرداخت.

نادر صابری‌وند اظهار کرد: IPTV (تلویزیون اینترنتی) به تنهایی سرویس مستقلی نیست، بلکه ترکیبی از چند سرویس است که جامعه امروز ما نیازمند این سرویس است و نیاز به تعریف خاصی است. این تعریف شامل پیوند میان تکنولوژی و ارتباطات مخابراتی و ارتباطات رسانه‌ای موجب خلق سرویس‌های نوین از جمله IPTV شده است.



صابری‌وند ادامه داد: برای ارائه‌ی سرویس IPTV سازمان خاصی نمی‌تواند ارائه‌ دهنده باشد، بلکه برای ارائه‌ی سرویس‌ها باید همه اجزاء وارد شوند و نقش خود را در این میان بازی کنند و حدود 19 بخش‌اند که می‌توانند ایفای نقش کنند.



وی با اشاره به راه‌اندازی این سرویس جدید بیان کرد: ابتدا باید زاویه دید به این سرویس اصلاح شود چراکه این تکنولوژی نیز نیازمند آداب و رسوم خاص برای استفاده است.



مجری طرح IPTV با اشاره به تاثیر این سرویس در بخش آموزش کشور گفت: با استفاده از این سرویس می‌توان بهترین معلمان و آموزش‌ها را به خانه‌ها آورد و شاهد انقلاب و تحول در این حوزه شد.



صابری‌وند بیان کرد: با ایجاد سرویس ویدئو کنفرانس‌ هم می‌توان به کاهش سفرهای مدیران و کاهش ترافیک شهری منجر شد و این سرویس می‌تواند ارائه‌دهنده‌ی خوبی برای تامین نیاز‌های خانوار‌ها از جمله خریدهای اینترنتی‌شان باشد.



وی در ادامه با اشاره به میزان پوشش شبکه‌ی ADSL گفت: 80 درصد مشترکین در فاصله مکانی مناسب سرویس می‌گیرند و در حال حاضرADSL هیچ مشکل فنی ندارد و تا حدود 3 تا 4 کیلومتری مراکز، بهترین سرعت ارائه می‌شود و ما توانستیم تامین‌کننده‌ی پهنای باند مورد نیازمشترکان باشیم و اکنون درحال ارتقاء سرویس هستیم و بستر آماده است.



وی تاکید کرد: وضعیت شبکه در حال حاضر مناسب است؛ در سال 84 اقدامات خوبی صورت گرفت و سرویس IPTV را با نام ACS راه‌اندازی کردیم هم‌چنین در سال 88 نام تلویزیون شیما مطرح شد که صدا‌وسیما در مناطق 2 و 8 راه‌اندازی کرده است و تاکنون هم ارائه‌ی فعالیت دارند و در سال 91 نیز با IP مدیا و یا رسانه مهر قرار‌دادی با سرویس رسانه داشتیم و در حال حاضر با چهار شرکت دیگر در حال مذاکره و در انتظار مجوز هستیم.



صابری‌وند تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ی IPTV را شکیل داده و کل شبکه‌ها را هماهنگ کردیم و اکنون هم در داخل و هم خارج شبکه نیازمند سرویس است.



وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در سال 90 شرکت مخابرات ایران حدود هشت هزار میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد و برای سال 91 نیز پیش‌بینی شده که 14 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این زمینه انجام شود و این ارقام می‌تواند هم صرف توسعه‌ی شبکه و هم نوسازی شود.



صابری‌وند در توضیح چالش‌های IPTV گفت: این چالش‌ها شامل رگولاتوری، تعرفه، بازار و محتواست که اگر در حوزه‌ی تعرفه‌ها با این وضع ادامه یابد، به نظر می‌رسد ادامه‌ی فعالیت غیرممکن شود.



مشاور مدیر عامل و مجری طرح IPTV مخابرات ایران تاکید کرد: اگر این چهار مقوله حل شود، این سرویس به راحتی راه می‌افتد و باید در نظر داشت که باید به همه‌ی ذینفعان این حوزه اجازه ایفای نقش دهیم، چراکه IPTV تنها برای سرگرمی نیست.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:19 :: توسط : شهلا تهرانی

تازه‌ترین نسخه از سیستم عامل ویندوز فون برای گوشی‌های هوشمند ظرف چند روز آینده عرضه می شود

مایکروسافت سهم چندانی از بازار سیستم عامل های همراه در اختیار ندارد و امیدوار است با عرضه ویندوز فون 8 و با توجه به قابلیت های تازه آن بتواند سهم خود را در برابر قبایی همچون آندروید و iOS افزایش دهد.

افزایش سازگاری با ویندوز و پلاتفورم کنسول بازی Xbox از جمله مزایای ویندوز فون 8 اعلام شده است که باعث می شود کاربران محصولات مختلف مایکروسافت برای همگام سازی داده ها و اطلاعات خود کمتر با مشکل مواجه باشند.

مایکروسافت با تعدادی از شرکت های سازنده گوشی نیز مذاکره کرده تا برخی مدل های جدید گوشی های هوشمند که مجهز به این سیستم عامل هستند تا پایان هفته در دسترس قرار بگیرند. همچنین در ماه نوامبر و اوائل سال آینده میلادی هم تعدادی از این گوشی ها عرضه خواهند شد.

نوکیا، اچ تی سی و سامسونگ از جمله اولین شرکت هایی هستند که گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز فون8 عرضه می کنند. تسهیل دسترسی به شبکه های اجتماعی، امکانات متنوع چندرسانه ای، امکان مشاهده فیدهای خبری حتی در صورت قفل بودن صفحه گوشی از جمله دیگر امکانات ویندوز فون 8 است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:19 :: توسط : شهلا تهرانی

خبرگزاری فارس: غرفه‌ خبرگزاری روسیه در حالی در بخش بین‌الملل نمایشگاه مطبوعات فعال است که سایت این خبرگزاری در کشور فیلتر است.

به گزارش خبرنگار جامعه فارس در بخش بین‌الملل نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در طبقه دوم شبستان مصلای امام خمینی (ره) واقع است خبرگزاری روسیه در حالی دعوت شده است که سایت رسمی این خبرگزاری در ایران فیلتر است.

بخش بین‌الملل نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات همزمان با افتتاح نمایشگاه فعال شده و در حال حاضر برخی غرفه‌های آن در حال تکمیل شدن است.

معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد قاعدتاً مجوز تمام غرفه‌ها را هنگامی صادر می‌کند که آن رسانه فعالیت رسمی داشته باشد. این رسانه روسی مانیتوری در غرفه خود نصب کرده که صفحه فیلتر شده این سایت را نشان می‌دهد که این کار باعث تمسخر بازدید‌کنندگان شده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:18 :: توسط : شهلا تهرانی

در شبکه ملی سلامت تاکنون 9.4 گیگابیت بر ثانیه مجموع پهنای باند فراهم ‌شده در قالب ADSL و فیبر نوری اختصاص یافته است.

ریاضی رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از ویژگی‌های این شبکه عدم وابستگی به اینترنت و صرف هزینه‌ای معادل یک دهم هزینه اینترنت است.

وی ادامه داد: به هریک از مراکز متصل‌شده به شبکه ملی اطلاعات، یک آی‌پی محدوده 10 اختصاص پیدا کرده و تعرفه خدمات اختصاصی شبکه ملی سلامت نیز تدوین شده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی دو ماه گذشته 1700 نقطه پزشکی و درمانی به شبکه ملی سلامت متصل شده‌اند و تا تاریخ 8 آبان‌ماه 91، 4 هزار و 719 مرکز به شبکه متصل شده است و تا پایان سال نیز نیمی از مراکز درمانی این کشور به شبکه سلامت متصل خواهند شد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بیشترین مراکز متصل‌شده به شبکه ملی سلامت در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان قرار دارند و از مجموع مراکز متصل‌شده، 53 درصد مراکز، خانه بهداشت هستند.

ریاضی گفت: پهنای باند فراهم شده برای مراکز در سرویس ADSL از 512 کیلوبیت بر ثانیه تا 2 مگابیت بر ثانیه و در سرویس فیبر نوری از 4 مگابیت بر ثانیه تا 210 مگابیت بر ثانیه متفاوت است.

وی ادامه داد: در مجموع پهنای باند فراهم شده روی سرویس ADSL حدود 5.6 گیگابیت بر ثانیه و در سرویس فیبر نوری 3.8 گیگابیت بر ثانیه فراهم شده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:18 :: توسط : شهلا تهرانی

کارشناسان از نحوه طراحی سخت افزاری تبلت تازه وارد مایکروسافت انتقاد کرده و معتقدند تعمیر این رایانه لوحی کار دشواری است.

سایت fixit که در زمینه ارائه خدمات تعمیر محصولات الکترونیک فعال است، اعلام کرده که برخی قطعات به کار گرفته شده در این رایانه لوحی به نحوی نصب شده که کاربران به سادگی نمی توانند آن را تعویض یا جابجا کنند.

این سایت به تبلت سورفیس از 10 نمره 4 داده و اظهار داشته که تعمیر آن کار سهل و ساده ای نیست. جالب آنکه حتی باز کردن این تبلت هم دشوار است و به برخی قطعات مهم آن هم به علت طراحی نامناسب به هیچ وجه نمی توان دسترسی پیدا کرد.

پنل نمایش شیشه ای این تبلت که کاملاً به بدنه آن چسبیده هم مشکل اساسی دیگری است. کارشناسان می گویند جدا کردن این نمایشگر بسیار دشوار است و حتی ممکن است منجر به آسیب دیدن آن شود.

این سایت حتی به نحوه طراحی صفحه کلید و جاگذاری پورت‌های رابط این دستگاه نیز ایراد گرفته است.

تنها بخشی از این تبلت که جاگذاری و تعویض آن آسان اعلام شده باتری آن است که البته معمولا در همه تبلت ها به این مساله توجه می شود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:17 :: توسط : شهلا تهرانی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظر یادتون نره
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز آی تی همدان و آدرس hamedanit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 136
بازدید کل : 18185
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1