مرکز آی تی همدان
در این وبلاگ قصد دارم به جدیدترین اخبار دنیای IT بپردازم
 
 

امروز کتاب دیگری رو به شما معرفی می‌کنیم نام این کتاب راهنمای گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) هست، خیلی از شماها نام گوگل آنالیتیکس رو شنیدید ولی بطور کامل با این سیستم آشنایی ندارید و حتی نمیدونن که این سیستم چه مزایایی دارد ولی البته میشه گفت این سیستم مخصوص وب‌مسترها هستش و بیشتر به این قشر مربوط میشه، اما خیلی از وبمسترها هم با این سیستم و جادوی بزرگ این سیستم آشنایی ندارند . این کتاب به شما و همه مدیران سایت‌ها و نویسندگان سایت‌ها کمک میکنه تا با اهداف بیشتری به کار خودشون ادامه بدهند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:10 :: توسط : شهلا تهرانی

قانون پایستگی واحد :واحد ها نه از بین میروند و نه پاس میشوند بلکه از ترمی به ترم دیگر انتقال میابند !
تقلب چیست؟یک سری اعمال ننگین در صورت این کاره بودن شخص امتحان دهنده آخر عاقبت خوش وخرمی دارد نوع خاصي از هلو برو تو گلو
شب امتحان شبی که در آن نسکافه و قهوه از والیوم ده هم خواب آورتر می شوند شب ر ق ص و پایکوبی کلمات جزوه و کتاب بر روی سسلسله اعصاب محیطی و مرکزی دانشجو
دانشجویان ساکن خوابگاه : جنگجویان کوهستان
دانشجویان پرسر و صدا : گروه لیان شان پو
خانواده دانشجویان : بینوایان
انتخاب درس افتاده : زخم کهنه
اولین امتحان : جدال با سرنوشت
مراقبین امتحان : سایه عقاب
تقلب : عملیات سری
روز دریافت کارنامه : روز واقعه
اعتراض دانشجو : بایکوت
اعتراض برای کیفیت غذا : می خواهم زنده بمانم
دانشجوی اخراجی : مردی که به زانو در آمد
آینده تحصیل کرده : دست فروش
رئیس دانشگاه : مرد نامرئی
استاد راهنما : گمشده
دانشجویی که تغییر رشته داده : بازنده
سرویس دانشگاه : اتوبوسی به سوی مرگ
کتابخانه دانشگاه : خانه عنکبوتان
اتوماسيون تغذيه : آژانس شیشه ای
التماس برای نمره : اشک کوسه
سوار شدن به اتوبوس : یورش
ترم آخر : بوی خوش زندگی
تسویه حساب : خط پایان
عمر دانشجو : بر باد رفته
مسئول خوابگاه : کارآگاه گجت


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:50 :: توسط : شهلا تهرانی

 

وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، اما این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست ۱۰ نفره نیست..

 

ضریب هوشی یا [ Intelligence Quotient ] یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.


این 10 نابغه برتر دنیا به ترتیب دارای ضریب هوشی به قرار زیرند؛


1-یوهان ولفگانگ وون گوته: Johann Wolfgang von Goethe


 گوته شاعر آلمانی با ضریب هوشی ۲۱۰، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت.
در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان ، این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.



2-لئوناردو داوینچی: Leonardo Da Vinci


لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. تابلوهای نقاشی شام آخر و مونا لیزا این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد.
یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.



3-امانوئل سویدن برگ: Emanuel Swedenborg

 

امانوئل سویدن برگ، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی ۲۰۵ دست نوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است.
اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.




4-گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس: Gottfried Wilhelm von Leibniz

 
 

گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد.
این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.


5-جان استوارت میل: John Stuart Mill

 
 

جان استوآرت میل ، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی ۲۰۰ بهره برده بود.
وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.


6-بلز پاسکال: Blaise Pascal

 


بلز پاسکال، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او ۱۹۵ بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد.
وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.


7-لودویگ ویتگنشتاین : Ludwig Wittgenstein

 

لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش ۱۹۰ به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت.
شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.


8-بابی فیشر: Bobby Fischer

 

  بابی فیشر که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی ۱۸۷ بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال ۱۹۵۸ عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۷۲ افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد.
فیشر بازی شطرنج را از سن ۶ سالگی آموخت و در سن ۱۶ سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.


9-گالیلئو گالیله: Galileo Galilei

 


گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد.
وی از بهره هوشی ۱۸۵ برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.


10-مادام دی استل: Madame De Stael

 
 نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی � سوئیسی بود که از ضریب هوشی ۱۸۰ سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار میرفت.
نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:49 :: توسط : شهلا تهرانی

دوستان عزیز  اگه قرار شد که سر هر کلاسی حاضر باشین لطفا از طریق همین پست به ما خبر بدین چون شاید بعضیا مایل باشن برن دانشگاه..

این پستو بچه ها ازم خواستن بذارم پس لطفا  بگین....

اگرم چیزی نگین به منزله ی اینه که نمیرین و مام خیالمون راحته که عقب نمیمونیم پس اگه رفتین لطف کنین بگین که ما روز چهاردهم میایم سوپرایز نشیم....

چقد بگین و نگین شد!!!!!!!!!


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:48 :: توسط : شهلا تهرانی

سامانه‌ ارسال پيامك تلفن ثابت صبح امروز در مركز مخابراتي وليعصر تهران افتتاح شد.
محمد روح‌اللهي مدير عامل شركت مخابرات استان تهران در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين خبر گفت: افتتاح اين سرويس در استان تهران كه بيش از 6 ميليون و 100 هزار مشترك دارد از امروز ميسر شد و براي استفاده گوشي‌هاي تلفن ثابت بايد به امكان دريافت و ارسال پيامك مجهز باشند.
وي با بيان اين كه شماره SMS سنتر 9717000 است گفت: مشتركان متقاضي استفاده از اين سرويس بايد اين شماره را در گوشي‌هاي خود تنظيم كرده، پيام را بنويسند، شماره مخاطب را وارد كنند تا پيامك ارسال شود.
روح‌الهي در باره تعرفه پيامك تلفن ثابت گفت: اين تعرفه از تلفن ثابت به تلفن ثابت 1 پالس در خطوط بين شهري ثابت، دو پالس و بين موبايل و تلفن ثابت دو پالس است؛ هزينه هر پالس 44.7 ريال است.
او درباره توان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت گفت: از نظر فني امكان ارسال پيامك از تلفن همراه به تلفن ثابت امكان‌پذير است اما از آن جايي كه در مورد تعرفه آن با شركت ارتباطات سيار به توافق نرسيده‌ايم فعلا اين امر صورت نمي‌گيرد تا مسئله مالي آن به طور كامل حل شود.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه گوشي‌هاي داراي توان ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت تنها امكان ارسال اين پيام به زبان انگليسي را دارند فعلا پيام‌ها به زبان انگليسي ارسال مي‌شود اين در حالي است كه از نظر فني اين سامانه امكان ارسال پيام‌هاي فارسي را نيز داراست و زماني پيام‌ها به زبان فارسي ارسال خواهد شد كه گوشي‌هاي تلفن اين امكان را فراهم كنند كه در اين باره توليد‌كننده‌ها بايد اقدام كنند.
او در پايان تصريح كرد: بعد از ارسال پيامك از طريق تلفن ثابت گيرنده پيام، شماره خط ثابتي كه از آن ارسال پيام صورت گرفته است را خواهد ديد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:47 :: توسط : شهلا تهرانی

در ادامه حملات هكرها به سايت شركت هاي مشهور ضدويروس، وب سايت شركت امنيتي سمانتك نيز مورد حمله قرار گرفت. 
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران،از سایت خبرگزاری فارس، اين كار توسط يك گروه هكري رومانيايي موسوم به HackersBlog صورت گرفته است. 
اين گروه با سواستفاده از يك نقص در اين سايت موفق شده اند به ديتابيس آن دسترسي پيدا كنند. نكته جالب آن است كه سايت سمانتك بر روي پروتكل ايمن Https عمل مي كند و انجام عمل هك با توجه به اين امر شگفتي كارشناسان را موجب شده است. 
اين گروه پيش از اين سايت شركت هاي مشهور امنيتي ديگري همچون كاسپراسكاي، F-Secureو BitDefender را هك كرده بود.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:47 :: توسط : شهلا تهرانی

تاکنون شايعاتي در مورد تلفن‌همراه هوشمند شرکت Dell منتشر شده است، اما نشريه Wall Street Journal به‌تازگي گزارشي را منتشر کرده است که در آن نشان مي‌دهد اين توليدکننده کامپيوترهاي شخصي گروهي از مهندسان تشکيل را داده است که طي يک سال گذشته در زمينه توليد تلفن‌همراه، در دفتري در ايالت شيکاگو آمريکا فعاليت مي‌کنند.

اين گزارش به نقل از منابع نزديک به اين طرح در شرکت Dell اعلام کرده است که اين گروه نمونه‌هاي اوليه از اين گوشي را بر مبناي سيستم‌عامل Android گوگل و Windows Mobile مايکروسافت توليد کرده‌اند.

يکي از مدل‌هاي اوليه ساخته شده در اين گروه يک نمايشگر لمسي را در خود جا داده و هيچ صفحه‌کليد فيزيکي را شامل نمي‌شود که با اين مشخصات، شباهت زيادي به گوشي iPhone اپل دارد و اين در حالي است که مدل ديگر توليد شده در اين شرکت، به صورت کشويي ساخته شده است که صفحه‌کليد آن به صورت کشويي از زير نمايشگر بيرون مي‌آيد.

شرکت Dell تاکنون در مورد گوشي خود سکوت کرده است، اما يکي از نمايندگان اين شرکت ضمن اعلام اينکه Dell هيچ برنامه آشکار و علني در اين زمينه ندارد، توضيح داد: «ما هنوز تصميمي در اين زمينه نگرفته‌ايم».

اما با اين وجود، نشريه WSJ اعلام کرد گروه توسعه‌دهنده اين گوشي هوشمند بيشتر سال گذشته را صرف ملاقات با توليدکنندگان قطعات تلفن‌همراه، شرکت‌هاي توليدکننده نرم‌افزارهاي موبايلي و کارخانه‌هاي آسيايي تلفن‌همراه کرد.

لازم به ذکر است که در کنار کاهش صادرات کامپيوترهاي شخصي، تلفن‌هاي همراه هوشمند همچنان فروش بالايي دارند و چشم اميد توليدکنندگان کامپيوترهاي شخصي محسوب مي‌شوند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:46 :: توسط : شهلا تهرانی

شرکت مايکروسافت تاکنون در دنياي تلفن‌همراه ثبات پيدا نکرده است، اما مدير ارشد مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile در گفت‌وگو با CNET اعلام کرد، تغيير استراتژي اين شرکت در اين حوزه که بيش از يک سال قبل صورت گرفت،‌ به زودي اثرات مثبت خود را نمايان مي‌کند.


اندي ليز(Andy Lees) مدير مرکز توليد سيستم‌عامل Windows Mobile شرکت مايکروسافت که حدود يک سال قبل از بخش سرورهاي مايکروسافت جدا شد، اعلام کرد که تلاش‌هاي اين شرکت براي حصول اطمينان از عرضه اين سيستم‌عامل به صورت گسترده روي تلفن‌هاي همراه باعث شد تا مايکروسافت از توسعه اين برنامه براي سخت‌افزارها باز بماند.

لي در اين باره گفت: «ما اميدواريم که از اين پس اين سيستم‌عامل روي تعداد کمتري گوشي عرضه شود». علاوه بر اين، شرکت مايکروسافت در نظر دارد براي سيستم‌عامل Windows Mobile نيز محدوديت‌هايي را ايجاد کند. اين سيستم‌عامل روي کامپيوترهاي دستي که امکان اتصال به شبکه و دستگاه‌هاي صوتي همراه را نداشتند نيز نصب مي‌شد.

لي در ادامه خاطرنشان کرد: «ما از زماني اين جريان را آغاز کرديم که سيستم‌عامل Windows Mobile روي PDAها نصب مي‌شد و پس از آن، تلفن‌ها نيز در رکاب PDAها قرار گرفتند».

در اين ميان، شرکت اپل در تلاشند تا با طراحي سيستم‌عامل جديد از آخرين فناوري‌هاي دنياي تلفن‌همراه بهره ببرند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:46 :: توسط : شهلا تهرانی

اين دومين بار در طول يک هفته است که وب سايت BitDefender مورد تعرض هکرها قرار مي‌گيرد.

به گزارش SC Magazine UK، بر اساس پستي که بر hackersblog.org نقش بسته، يک آسيب‌پذيري در BitDefender وجود دارد که هکرها با استفاده از آن مي‌توانند به پايگاه‌داده اين سايت دسترسي يابند.

در اين پست، نويسنده که هکري است به نام Unu گفته است: اين بسيار منزجرکننده و آزاردهنده است که شرکتي به سرشناسي و حجم BitDefender، هيچ آدرس ايميلي بر سايت خود ندارد! شما با استفاده از لينک ارتباطي آنها، مي‌توانيد چند جمله کوتاه به webmaster سايت ارسال کنيد. من همين کار را کردم ولي پاسخي دريافت ننمودم. اين آسيب‌پذيري همچنان وجود دارد. 

نويسنده پست با بيان اينکه پارامتر يادشده، دسترسي به پايگاه‌داده را ممکن مي‌سازد، اظهار داشته: من اطلاعات زيادي منتشر نمي‌کنم زيرا منتظر حل شدن اين مشکل هستم.

Unu ادعا کرده است که اين پارامتر مشکل ساز، در بخش اخبار سايت قرار دارد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 11:45 :: توسط : شهلا تهرانی

به تازگی نرم افزاری برای تلفن های همراه ساخته شده که با بررسی تحقیقی و آماری، بهترین زمان را برای بیدار شدن افراد در نظر می گیرد و در مناسب ترین موقعیت، ساعت هشدار زنگ تلفن همراه را به صدا درمی آورد.این نرم افزار HappyWakeUp نام گرفته و شرکت سازنده ادعا می کند تاکنون نمونه آن در دنیا تولید نشده است.

این نرم افزار که باید روی تلفن همراه نصب شود، با استفاده از بررسی و کنترل الگوی خواب، می تواند نحوه خواب کاربران را شناسایی کند و زمان مناسب برای بیدار کردن او را بسنجد.کاربران پس از نصب این نرم افزار روی گوشی باید آن را زیر بالش خود قرار دهند. این نرم افزار می تواند با استفاده از میکروفن تلفن همراه، صداهای ایجاد شده افراد را هنگام خواب بررسی کند و با مقایسه تغییرات ضربان قلب، شدت تنفس، گردش خون و ... به صورت آماری و دقیق، زمان مناسب بیدار شدن را تشخیص دهد.با تنظیم ساعت زنگ هشدار تلفن همراه برای بیدار شدن در زمان مناسب، نرم افزار HappyWakeUp پیش از رسیدن به زمان واقعی تعیین شده، با پخش موسیقی بسیار ملایم و آرام، حالت روحی آرام و راحتی را برای کاربران به وجود می آورد.به گفته تولیدکنندگان HappyWakeUp، این نرم افزار می تواند با ایجاد آرامش هنگام بیدار شدن افراد و در نظر گرفتن بهترین زمان برای به صدا درآوردن زنگ هشداردهنده، اضطراب و ناراحتی کاربران هنگام بیدار شدن از خواب را تا حد زیادی کم کند. این نرم افزار تنها روی گوشی های نوکیا که از نسخه سوم سری 60 سیستم عامل سیمبین استفاده می کند و سیستم FP1 روی آنها قرار دارد، قابل استفاده است.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 10:24 :: توسط : شهلا تهرانی
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظر یادتون نره
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز آی تی همدان و آدرس hamedanit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 18182
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1