مرکز آی تی همدان
در این وبلاگ قصد دارم به جدیدترین اخبار دنیای IT بپردازم
 
 

 بدون شك هر يك از ما هنگامي كه موضوعي را در اينترنت جست‌وجو كرده‌ايم با ليست مفصلي از اطلاعات مواجه شده‌ايم كه در بيشتر مواقع با دريافت مطالبي كه در صدر فهرست هستند به مقصود خود رسيده‌ايم. google به عنوان مهمترين مخزن اطلاعات جهان از مكانيسم‌هاي ويژه‌اي براي طبقه‌بندي و نيز اولويت‌گذاري مطالب استفاده مي‌كند. googlebot روبات جست‌و‌جوگري است كه فهرستي طبقه‌بندي شده از مطالب و موضوعات گوناگون را به كاربر ارائه مي‌دهد. در واقع مانند يك روبات خزنده عمل مي‌كند بدين ترتيب كه در بين صفحات سايت‌ها حركت كرده و تمامي اطلاعات را در يك محل ذخيره مي‌كند و براي استفاده آسان‌تر فهرستي از آنها تهيه مي‌نمايد. 


اصطلاحا مي‌گويند googlebot مانند عنكبوتي عمل مي‌كند كه قادر است تمامي تارهاي شبكه خود را زير نظر داشته و با سرعتي زياد روي آنها حركت كند. googlebot تمامي صفحات سايت‌ها را مي‌پيمايد و حتي تمامي پيوندهاي بين صفحات را براي يافتن اطلاعات جست‌و‌جو مي‌كند. به عبارتي مانند يك web browser عمل مي‌كند. google از سه قسمت مجزا تشكيل شده است:
• ابتدا googlebot در بين شبكه‌ها حركت مي‌كند در اين رفت‌وآمد بين صفحات، مطالب گوناگون را جست‌و‌جو كرده و مي‌يابد. 
• كلمات پيدا شده در روي هر صفحه در قالب فهرستي طبقه‌بندي شده ذخيره مي‌شوند، بديهي است كه اين فهرست بسيار بزرگ خواهد بود و در يك پايگاه اطلاعاتي بسيار بزرگ ذخيره مي‌گردد. googlebot به صفحات پيمايش شده شماره‌اي مشخص مي‌دهد و كلمات گوناگون را بر اساس حروف الفبا فهرست‌بندي مي‌كند. با پيمايش هر صفحه، موضوعات و مطالبي جديد به اين فهرست اضافه مي‌شود. در هنگام جست‌و‌جو براي فهرست كردن مطالب google به طور اتوماتيك فضاهاي خالي، برخي علامات و نقطه‌گذاري‌ها، كلمات تكراري و نيز واژه‌هايي از قبيل the, is, on, or, of , how, why , را حذف مي‌كند و تمامي حروف را به اندازه كوچك تبديل مي‌نمايد. اين مسئله خود باعث سرعت بيشتر خواهد شد.
• آخرين مرحله، پاسخ به درخواست كاربر است. هنگامي كه كاربر در رابطه با موضوعي پرسشي مي‌كند يا كلمه خاصي را در محيط google تايپ مي‌كند googlebot به جست‌و‌جو در فهرست تهيه شده، مي‌پردازد و هر آنچه را كه در پايگاه داده‌هاي خود ذخيره كرده است بر اساس اولويت تعيين شده در اختيار كاربر قرار مي‌دهد. بديهي است كه با استفاده از اين روش شاخص‌گذاري سرعت دسترسي به اطلاعات بسيار بالا مي‌رود زيرا هنگام جست‌و‌جوي مطلبي خاص google ابتدا در فهرست الفبايي خود به دنبال كلمه موردنظر گشته و سپس براساس شاخص يا آدرس مشخص آن در پايگاه داده‌هاي خود مي‌يابد. اما براي اولويت‌بندي مطالب، google چندين فاكتور را درنظر مي‌گيرد كه برخي از آنها عبارت است از: طراحي مناسب، داشتن پيوندهايي دقيق به سايت‌هاي ديگر، اعتبار و شهرت سايت و نيز ميزان استقبال كاربران از آن مي‌باشد.

در بين فاكتورهاي تعيين كننده اولويت، آنچه از همه موارد مهم‌تر است پيوندهاي مناسب صفحات يك سايت به سايت‌هاي ديگر مي‌باشد كه هر اندازه دقيق‌تر و همچنين از تعداد بيشتري برخوردار باشد آن سايت از جايگاه بالاتري در فهرست جست‌و‌جو برخوردار است. عامل مهم ديگري كه باعث صدرنشيني سايتي مي‌شود ميزان جست‌و‌جو و ديدن آن از طرف كاربران است در واقع هر چه ميزان استقبال از آن بيشتر باشد در اولويت بالاتري قرار خواهد گرفت. google اين امكان را به مدير شبكه يا طراح سايت مي‌دهد كه در صورت تمايل با استفاده از تمهيداتي خاص اطلاعات را در دسترس ديگران قرار دهد يا مانع از ديدن و استفاده داده‌ها و اطلاعات مربوطه شود. طراح سايت يا شبكه مي‌تواند با اجراي فايل robots.txt و يا اضافه كردن عبارت زير به صفحه سايت خود اطلاعات آن را قابل دسترس براي googlebot نمايد. 


روش ديگر ، معرفي سايت در آدرس www.google.com/addurl.html مي‌باشد در واقع با بكاربردن چنين روش‌هايي، سايت‌هاي گوناگون خود را به googlebot معرفي مي‌كنند تا در ليست پيمايش آن قرار گيرند و در فهرست طبقه‌بندي شده آن جايي مناسب را به خود اختصاص دهند. بديهي است كه هر چه اطلاعات و محتواي سايتي در رده‌بندي بالاتر باشد امكان دسترسي و ديده شدن بيشتر خواهد بود. بعضي از سايت‌ها با ايجاد پيوندهايي به سايت‌هاي مهم و شناخته شده سعي مي‌كنند تا بيشتر مطرح شوند، زيرا googlebot تمامي صفحات سايت‌ها را اعم از پيوندها و صفحات مرتبط، جست‌و‌جو مي‌كند و با درنظر گرفتن تعداد پيوندها، سايت موردنظر را در رده‌اي مناسب قرار مي‌دهد. هنگامي كه كاربر كلمه‌اي را از طريق google جست‌و‌جو مي‌كند، googlebot از سرور شبكه درخواست مي‌كند تا كلمه موردنظر را در فهرست طبقه‌بندي شده شناسايي كرده و اطلاعات مربوطه را بر اساس اولويت تعيين شده به نمايش درآورد.

درواقع googlebot شامل تعداد زيادي از اطلاعات وب سايت‌هاست و googlebot.com شامل آدرس‌هاي آنهاست. Googlebot داراي دو نوع شناخته شده است: deepbot , freshbot deepbot در سايت‌ها و شبكه‌ها جست‌و‌جو مي‌كند و تمامي اطلاعات، داده‌ها و پيوندهاي صفحات را بررسي كرده و بطور كامل در سرور خود بارگذاري مي‌نمايد. در نهايت اطلاعات ذخيره شده را طبق روش‌هايي خاص فهرست‌بندي مي‌كند. deepbot در فواصل زماني مشخص كه اغلب يك ماه يك بار است، اطلاعات سايت‌ها را جست‌و‌جو كرده و آنها را در محل سرور خود ذخيره مي‌نمايد.

Fresh bot نيز در سايت‌ها و شبكه‌هاي گوناگون جست‌و‌جو كرده و اطلاعات بروز شده كه تازه و جديد هستند را پيدا مي‌كند و آنها را در سرور خود بار گذاري مي‌كند. در واقع freshbot براي سايت‌هايي تعبيه شده است كه اطلاعات و محتواي آنها دائما تغيير مي‌كند به عبارتي دائما بروز رساني مي‌شوند.
google براي پيمايش صفحات داراي انواعي است كه هر كدام وظايف خاصي را بر عهده دارند:
• Googlebot انتخاب و پيمايش صفحات سايت‌ها 
• Mediabot اين پيمايش از اهميت بالايي برخوردار است ابتدا به تجزيه و تحليل صفحات سايت‌ها مي‌پردازد و در نهايت پيوند معني داري بين مطالب و موضوعات مرتبط ايجاد مي‌كند. اين پيمايش منحصر به جنبه‌اي خاصي از موضوعات نمي‌شود، در واقع ايجاد ارتباط منطقي بين موضوعات گوناگون در هنگام جست‌و‌جوي مطالب از مواردي است كه داراي اهميت ويژه‌اي است. طراح سايت مي‌تواند با اضافه كردن اين عبارت user-agent:mediapartners-google* از اين ويژگي استفاده نمايد.

• Imagebot براي پيمايش صفحاتي است كه تصاويري در آنها وجود دارد. رتبه‌بندي آن نيز اغلب از روي كلمات كليدي است كه هدف و مقصود تصوير را مي‌رساند ولي از روي نام فايل تصويري، تيتر، زيرنويس و يا متن حاشيه عكس نيز رده‌بندي صورت مي‌گيرد. از طرفي با اضافه كردن عبارت زير و استفاده از اين تكنيك از پهناي باند، استفاده بهينه مي‌شود. user-agent:googlebot-image
• Googlebot-mobile براي پيمايش محتواي اطلاعات موبايل است. با اين تكنيك محتواي سايت‌هاي مربوط به موبايل تجزيه و تحليل و طبقه‌بندي مي‌شود. كاربران موبايل مي‌توانند سايت‌ها، مطالب و موضوعات موردنظر خود را از طريق google mobile web روي دستگاه تلفن همراه خود جست‌و‌جو نمايند. براي قرارگيري سايت در فهرست رده‌بندي، عبارت زير لازم است. user-agent:googlebot-mobile
• Adsbot پيمايش و تجزيه و تحليل كلمات نشاندار يا كليدي در صفحات سايت‌هاي تبليغاتي است. تجزيه و تحليل محتواي سايت كمك مي‌كند تا كيفيت سايت به منظور رتبه‌بندي انجام شود. البته google براي تبليغات روش ديگري نيز دارد كه آن CTR (click through rate) است كه اگر سايتي در اولويت رده‌بندي قرار گيرد مي‌بايست براي هر دفعه‌اي كه كاربر از آن سايت ديدن مي‌كند به عبارتي روي آن كليك مي‌كند تا مبلغي مشخص از طرف دارنده سايت به شركت google واريز شود. براي وارد شدن به رده‌بندي عبارت زير لازم است. user-agent:adsbot-google

اين مسئله كه چگونه googlebot در بين اطلاعات بدست آمده فهرستي تهيه مي‌كند و با چه منطقي اطلاعات را اولويت‌بندي مي‌كند موضوع بسيار جالبي است كه شركت google هزينه و وقت زيادي را صرف آن كرده است. اين شركت در فواصل زماني معين روش‌هاي جديدي را جايگزين شيوه‌هاي قديمي مي‌نمايد تا از سوءاستفاده بعضي افراد كه مي‌خواهند مطلب يا سايت خود را در اولويت قرار دهند، جلوگيري كند. امروزه اغلب شركت‌هاي تجاري داراي سايت‌هايي هستند كه محصولات خود را از طريق اينترنت به عموم مردم عرضه نمايند و در دنياي تجارت امروزه تبليغات در تمامي عرصه‌ها نقش مهمي ايفا مي‌كند. شركت‌هاي تجاري و بازرگاني امروزه هزينه زيادي براي تبليغات و به بياني ديگر مطرح شدن مي‌پردازند.

واضح است هر چه نام و خدمات شركتي در ليست جست‌و‌جو google بالاتر باشد توجه افراد بيشتري را به خود جلب مي‌كند و يقينا در موفقيت آن شركت نقش بسزايي دارد. البته خدمات ويژه‌اي در google تعبيه شده است كه افراد براي تبليغات شركت يا محصول خود مي‌توانند با پرداخت مبلغي پول بين اولين، دومين و سومين تبليغ قرار گيرند زيرا كارشناسان اين امر معتقدند كه تبليغاتي موفق‌تر است كه در سه گزينه اول قرار گيرد و طبق آمار بدست آمده اولويت سه تاي اول باعث مي‌شود تا فروش شركت‌ها 30% افزايش يابد. در رابطه با مطالب و موضوعات متفاوت اعم از علمي، اجتماعي، سياسي و ... به همين منوال است. در ليستي كه googlebot تهيه مي‌كند هر چه مطالب در بين اولين‌ها باشد، امكان ديده شدن آنها بيشتر است.

google به طور اتوماتيك و هوشمند آدرس‌هايي را حذف مي‌كند كه موجب اغفال كاربران مي‌شوند و تنها هدفشان قرارگيري در صدر فهرست google است و حتي در شرايطي صفحات اين سايت‌ها را به صفحات مرتبط با موضوع، پيوند مي‌دهد و يا آنها را براي مدتي غير قابل دسترس و غير قابل ديدن مي‌نمايد. به اين ترتيب سايت موردنظر در گروه فهرست‌بندي قرار نمي‌گيرد و از دامنه googlebot خارج مي‌شود. موتور جست‌و‌جو google بر اساس روش پيمايش موازي طراحي شده است كه اين روش نسبت به روش‌هاي ديگر از سرعت بالاتري برخوردار است زيرا به طور همزمان در بين هزاران كامپيوتر به جست‌و‌جوي اطلاعات مي‌پردازد و تمامي مطالب را روي سرور خود بارگذاري مي‌كند تا در هنگام درخواست كاربران در رابطه با موضوعي يا مطلبي خاص تنها جست‌و‌جو در سرور google صورت گيرد و نيازي به كنترل كردن تمامي شبكه‌ها و سايت‌ها نباشد اين ويژگي خود باعث مي‌شود تا از اتلاف وقت جلوگيري شود و كاربران بتوانند در كمترين زمان ممكن اطلاعات لازم را دريافت نمايند.
 

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 20:38 :: توسط : شهلا تهرانی

 

 

دانشگاه صنعتی همدان با هدف تربیت و تامین بخشی از نیروهای متخصص مورد نیاز میهن اسلامی فعالیت های علمی- آموزشی و پژوهشی خود را آغاز نموده و به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی درحال توسعه در غرب کشور محسوب میشود. این دانشگاه در سال 85 با پذیرش دانشجو در دو رشته کارشناسی مهندسی برق (کنترل) و کارشناسی کامپیوتر(سخت افزار) فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده است.

اين دانشگاه درحال حاضر در نه رشته کارشناسي؛ برق( کنترل،الکترونیک)، کامپیوتر(سخت افزار و فناوری اطلاعات)،  مهندسی روباتیک، مهندسی مواد(استخراج)، مهندسی شیمی، مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)، مهندسي معدن (استخراج معدن) و  سه رشته کارشناسي ارشد  مهندسي برق(کنترل)، مهندسي مواد(استخراج) و مهندسي معدن (استخراج معدن) دانشجو مي پذيرد.

بر اساس سیاست های راهبردی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و چشم انداز 20 ساله و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش مستمر در راستای ایجاد و توسعه رشته های مورد نیاز کشور در مقاطع کارشناسی و دوره های تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکترا) و تجهیز آزمایشگاههای آموزشی و تحقیقاتی جزء اهداف راهبردی این دانشگاه می باشد.


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, :: 9:17 :: توسط : شهلا تهرانی

گروه آنانیموس در اعتراض به شیوه برخورد دولت انگلیس با پرونده ژولیان آسانژ (مدیر سایت ویکی لیکس) پروژه از کار انداختن سایت های دولتی این کشور را آغاز کرد. دوشنبه ۲۰ آگوست (۳۰مرداد) حدود ساعت ۸ شب به وقت گرینویچ وب سایت اداره دادگستری انگلیس طی یک حمله DDoS از کار افتاد.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:21 :: توسط : شهلا تهرانی

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

با توجه به موافقت کاندیداتوریه اینجانب در هیات امنای انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بدین وسیله برنامه های خود را برای رای دهندگان محترم اعلام می دارم:

- برگزاری سمینارها و جلسات مرتبط با فنآوری اطلاعات.
- تکریم از حقوق معنوی فارغ التحصیلان در حد و توان انجمن.
- ایجاد ارتباط علمی و کاری مناسب بین فارغ التحصیلان و صاحبان کسب و کار.
- ایجاد/تکمیل پایگاهی برای معرفی دستاوردها، سوابق و خدمات فارغ التحصیلان.
- معرفی نخبگان، پژوهشگران، متخصصان و کارآفرینان موفق به اعضای انجمن و خبرنامه های مرتبط.

در اینجا جا دارد که از زحمات بی دریغ مسوولین محترم انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف خصوصا جناب آقای مهندس سید حسین رضوی و همچنین استاد عزیزم آقای مهدی افشارزاده کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز نمایم. برگزاری انتخابات اینترنتی آنهم برای اولین بار در ایران شاید یکی از مهمترین و جذاب ترین رخدادهای فنآوری اطلاعات محسوب شود. به هر حال جا دارد که این رخداد را به جامعه علمی دانشگاه صنعتی شریف که همیشه نام این دانشگاه را در ایران و در خارج کشور سربلند کرده و می کنند تبریک گفته و موفقیت و پیروزی آنها را از خداوند منان خواهانم.

پی نوشت: متاسفانه در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب آراء کافی نشدم و امیدوارم که بتوانم باز هم شانس و توان خود را در سال آتی امتحان کنم. به هر حال از عزیزانی که به اینجانب رای داده اند کمال تشکر را داشته و برای دوستانی که رای قاطع کسب کرده اند آرزوی توفیق روزافزون و موفقیت در کلیه امور را از خداوند متعال خواهانم.

آدرس پایگاه هیات امنای دانشگاه صنعتی شریف: http://www.alumsharif.org


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:20 :: توسط : شهلا تهرانی

مرورگر فلاك (Flock) محصول شركت تازه راه اندازی شده فلاك است كه بر پایه هسته اصلی مرورگر دارای كد باز فایرفاكس، محصول موزیلا طراحی شده و به رایگان منتشر شده است. در حالی كه بیشتر اخبار مربوط به مرورگرهای اینترنتی به رقابت دو مرورگر اینترنت اكسپلورر و فایرفاكس ختم می شود، اما از این میان مرورگر جدیدی به نام فلاك با گستره وسیعی از قابلیت های جالب و بدیع سر برآورده است. مرورگر فلاك (Flock) محصول شركت تازه راه اندازی شده فلاك است كه بر پایه هسته اصلی مرورگر دارای كد باز فایرفاكس، محصول موزیلا طراحی شده و به رایگان منتشر شده است. این مرورگر علاوه بر برخورداری از اغلب قابلیت های فایرفاكس، به ویژگی های جالب جدیدی مجهز شده كه در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود.بر خلاف شیوه مرسوم انتخاب و علامت گذاری سایت های مورد علاقه (favorites) در اینترنت اكسپلورر و Bookmarks در فایرفاكس، در مرورگر فلاك كاربر تنها با یك كلیك، وب سایت در حال مشاهده را نشانه گذاری (star) می كند كه با این اقدام لینك سایت مذكور به یك حساب شخصی اینترنتی فرستاده شده و در آن جا ذخیره می شود. بدین ترتیب به جای این كه اطلاعات مربوط به سایت های مورد علاقه شما تنها در همان رایانه ای كه مشغول كار كردن با آن هستید ذخیره شود، این اطلاعات در اینترنت ذخیره شده و شما از هر رایانه ای كه به اینترنت وصل شوید می توانید فهرست و آدرس وب سایت های مورد علاقه و نشانه گذاری شده خود را مشاهده كنید. با استفاده از همین خدمات، كاربران می توانند در صورت تمایل، وب سایت های مورد علاقه دیگر كاربران را نیز مشاهده كنند و درباره سایت های مشابهی كه سایر كاربران نشانه گذاری كرده اند، اطلاعات كسب كنند.مروگر فلاك دارای قابلیت های گسترده وب لاگ نویسی است و با برخورداری از یك واژه پرداز، مطالب تایپ شده توسط كاربران را به سادگی به برخی از مهم ترین ارائه دهندگان خدمات وب لاگ، از جمله خدمات بلاگر گوگل ارسال می كند. این مرورگر جدید در زمینه جست وجوی اینترنتی نیز به ویژگی های جالبی مجهز است. به طور مثال چنان چه كاربر كلمه ای را در پنجره جست وجو وارد كند، مرورگر (فلاك) در میان آدرس و یا عنوان سایت های نشانه گذاری شده توسط كاربر و همچنین سایت هایی كه كاربر به تازگی از آن ها بازدید كرده، به جست وجوی واژه مذكور پرداخته و این سایت ها را نمایش می دهد.نگارش فعلی مرورگر فلاك دارای برخی ایرادهای برنامه نویسی است كه سبب ناپایداری مرورگر می شود. اما به گفته طراحان این مرورگر، یك نگارش پایدارتر در ماه میلادی آینده منتشر شده و نگارش نهایی آن در اوایل سال ۲۰۰۶ از راه خواهد رسید.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:19 :: توسط : شهلا تهرانی

اين سوالی است که اکثر طراحان صفحات وب را به خود مشغول کرده است! به طور کلی برای ايجاد جداول گوشه گرد، روشهای زيادی وجود دارد که شايد يکی از بهترين روش های موجود، استفاده از روشی است که در آن به هيچ عنوان نيازی به استفاده از تصاوير نمی باشد. بدين منظور اينجانب جدول گوشه گردی را تهيه و در قالب يک نمونه کد برای شما عزيزان در دسترس قرار داده ام.

برای دريافت نمونه کد بر روی اين لينک کليک نماييد

در پناه نور و عشق الهی باشيد
داريوش تصديقی


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:18 :: توسط : شهلا تهرانی

با اجرای دستورات ذیل می توانید به سادگی یک فایل اجرایی را از درون برنامه خود فراخوانی نمایید. این دستور مشابه دستور Shell در محيط Visual Basic 6.0 می باشد. در ذیل دو Property به نام های Arguments و WorkingDirectory نیز لحاظ شده است که برای مشخص کردن آرگومانهای مورد نیاز برنامه و مسیری که فایل اجرایی در آن قرار دارد، قابل استفاده می باشند. لازم به ذکر است که در کد ذیل نیازی به استفاده از آنها نبوده است:

System.Diagnostics.Process oProcess = new System.Diagnostics.Process();
oProcess.StartInfo.Arguments = "";
oProcess.StartInfo.FileName = "calc.exe";
oProcess.StartInfo.WorkingDirectory = "";
oProcess.Start();

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:17 :: توسط : شهلا تهرانی

نکاتی که در هنگام ايجاد يک Windows Service بايد در نظر گرفته شود:

دقت کنيد که برنامه های Windows Service بر خلاف پروژه های Windows Application و يا Console Application اجرا و يا Debug نمی شوند و برای استفاده از آنها بايد ابتدا Install شوند.


دقت کنيد که برنامه های Windows Service به هيچ عنوان User Interface ندارند.


قبل از نصب Windows Service بايد Installer های مناسب را در پروژه خود قرار دهيد. برای اين منظور زمانی که بر روی Service خود (MyService) Double Click می نماييد، در صفحه Designer، پنجره Properties را باز کرده و سپس در فضای خاکستری Click کنيد. در پايين پنجره Properties گزينه Add Installer را انتخاب کرده و سپس بر روی تمامی Component های موجود در Designer، Click کرده (مانند Event Log و Performance Counter) و اين عمل را تکرار کنيد.


توجه داشته باشيد که برای Windows Service يک و فقط يک ServiceProcessInstaller بايد وجود داشته باشد که معمولا Property مربوط به Account آنرا برابر LocalSystem قرار می دهند.


به ازای هر Service ی که در Windows Service قرار می دهيد بايد يک و فقط يک ServiceInstaller وجود داشته باشد که بايد Property مربوط به Service Name آن دقيقا با نام Service يکسان باشد.


توصيه می شود که قبل از نصب Windows Service که يک فايل با فرمت اجرايی (.exe) می باشد، Solution Configuration پروژه را به حالت Release در آوريد.


برای Install کردن برنامه های Windows Service بهتر است که ابتدا به پوشه BIN و سپس Release رفته و فايل اجرايی آنها را در ريشه درايو C: کپی نماييد: C:\MyWindowsService.exe


سپس از مسير Start All Programs Microsoft Visual Studio 2005  Visual Studio Tools


گزينه Visual Studio 2005 Command Prompt را انتخاب نماييد. سپس در محيط Console برای نصب Windows Service از دستور


InstallUtil C:\MyWindowsService.exe استفاده نماييد.


دقت کنيد که برای Uninstall کردن Windows Service نيز بايد از دستور


InstallUtil C:\MyWindowsService.exe /u استفاده نماييد. دقت کنيد که قبل از /u حتما از کاراکتر Space استفاده کنيد!


در صورتی که از Performance Counter و يا Event Log انتخابی استفاده می کنيد، از گزينه Add Installer استفاده نماييد. Installer ها در نسخه Visual Studio 2005 به طور خودکار Performance Counter و يا Event Log های شما را نصب و حذف می کنند.


در صورتی که از Performance Counter انتخابی استفاده می کنيد و در صورتی که بر روی رايانه شما Microsoft Windows Defender نصب می باشد، آنرا غير فعال نماييد.


توصيه می شود در صورتی که در Service خود (MyService) از Event Log دلخواه استفاده می کنيد، Property، AutoLog سرويس خود را False نماييد.


در صورتی که از Performance Counter انتخابی استفاده می کنيد، به خاطر داشته باشيد که گزينه Readonly آنرا False نماييد.


دقت کنيد که برای ظاهر کردن گزينه Add Installer، بايد ابتدا بر روی پنجره Properties دکمه سمت راست را زده و گزينه Commands را فعال نماييد.


در هنگام تعريف Event Log و يا Performance Counter، در صورتی که از گزينه های موجود آن استفاده نماييد، گزينه Add Installer غير فعال بوده و زمانی که در پنجره Properties اين دو Property های استاندارد آنها را تغيير می دهيد، گزينه Add Installer فعال می شود.


در تابع OnCustomCommand پارامتر ورودی بايد بين مقادير 128 تا 256 باشد


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:16 :: توسط : شهلا تهرانی


Windows Embedded CE 6.0 Platform Builder Service Pack 1
Visual Studio 2005 Service Pack 1 Update for Windows Vista
Microsoft .NET Framework Version 2.0 Redistributable Package (x86)
Microsoft SQL Server 2005 Service Pack 2
Microsoft .NET Framework 3.0 Redistributable Package
Microsoft Visual Studio 2005 - Update to Support Web Application Projects
Windows Embedded CE 6.0 Evaluation Edition
Windows Embedded CE 6.0 Monthly Update (March 2007)
Windows Mobile 6 Professional and Standard Software Development Kits Refresh

Active Sync 4.5
Version 1.2
Date: 2007/02/13 (yyyy/MM/dd Format)
Download

.NET Compact Framework 2.0 Service Pack 2 Redistributable
Version 2.0.2
Date: 2007/03/08 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Mobile Edition Device SDK
Version 3.0.5214.00
Date: 2007/03/22 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Windows Mobile 6 Professional and Standard Software Development Kits Refresh
Version 6
Date: 2007/05/01 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition Developer Software Development Kit
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download

Microsoft SQL Server 2005 Compact Edition Tools for Visual Studio 2005 Service Pack 1
Version 3.1
Date: 2007/01/11 (yyyy/MM/dd Format)
Download


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:14 :: توسط : شهلا تهرانی

اعتقاد به منجی آخرالزمان و یا همان بحث مهدویت تقريباً در تمام اديان به نحوي نهادینه شده و به آنعبدالحسين آيتي-بهائي مسلمان شده قائل هستند، اما در اين ميان مسلمانان و بویژه شيعيان اين مقام را منحصر به حضرت مهدي(عج) مي‌دانند. مسئله مهدويت در بينش اسلامي نقش كليدي دارد، چرا كه اعتقاد به يك منجي و مصلح و اميد به اينكه سرانجام روزي حق جاري مي‌شود و صالحان بر زمين حكومت مي‌كنند، عامل پويائي و حركت جوامع اسلامي است.

آنچه که باعث گردیده شیعه در طول حرکت تاریخی كلان خويش، به رغم دريافت ضربات و لطمات بسيار از سوي دشمنان، از يأس و نوميدي رهایی یافته و توان تحمل خویش را بالا ببرد اعتقاد به فرج در آخرالزمان است. علاوه بر مهدويت، خاتمیت نیز سدراه محكمي در مقابل دين‌سازي و دكان‌سازي به شمار مي‌رود. به همين دليل هم اين موضوع، مستقيم و غيرمستقيم همواره در معرض چالش قرار داشته است.

قدرت‌هاي حاكم بر جهان درصدد بوده و هستند تا با تشكيل مسلك و باورهای جديد و به اصطلاح تكامل يافته با رنگ و بوي خردورزي و ايدئولوژي بر افكار توده مردم مسلط شوند و از نيروهاي آنان به سود خويش بهره‌برداري كنند. اما استعمار در مشرق زمين در برابر مقاومت "طرز فكر اسلامي" قرار داشته و به طرق گوناگون مي‌خواهد با تفكر اسلامي مبارزه كند. يكي از راههايي كه استعمار براي فتح اين دژ محكم در نظر گرفته، تلاش براي مذهب‌سازي بوده است. هدف آنها، چنان كه خود معترف‌اند، اين است كه در مقابل "مهدي"، مهدي ديگر بسازند و در برابر "قرآن"، قرآن ديگري عرضه كنند.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 10 آبان 1391برچسب:, :: 15:13 :: توسط : شهلا تهرانی
درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید. لطفا نظر یادتون نره
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز آی تی همدان و آدرس hamedanit.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 18182
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1